اعلام آبله میمونی وضعیت اضطراری بهداشت جهانی

یسکافه: سازمان جهانی بهداشت (WHO) شیوع بیماری آبله میمونی را وضعیت اضطراری بهداشت جهانی اعلام نمود.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، اعلام وضعیت اضطرای بهداشت جهانی بالاترین سطح هشداری است که سازمان جهانی بهداشت می تواند صادر کند و به دنبال افزایش موارد این بیماری در سراسر جهان است.
“تدروس آدهانوم” دبیر کل سازمان جهانی بهداشت اظهار داشت: حالا بیش از 16 هزار مورد مبتلاشدن به بیماری آبله میمونی در 75 کشور جهان گزارش شده است. همین طور تا حالا پنج مورد فوت ناشی از این بیماری گزارش شده است.
هم اکنون عنوان وضعیت اضطراری بهداشت عمومی برای همه گیری کروناویروس و کوشش های پیوسته برای ریشه کنی فلج اطفال به کار گرفته می شود.
وی با اعلان اینکه کمیته تصمیم گیری اعلام شرایط اضطراری بیماری آبله میمونی نتوانست در مورد این که آیا شیوع این بیماری باید به عنوان وضعیت اضطراری بهداشت جهانی طبقه بندی شود یا خیر، به اجماع نائل شود، گفت: شیوع این بیماری به سرعت در سراسر جهان گسترش یافته و تصمیم گرفتم شیوع بیماری وضعیت اضطراری اعلام گردد.
تدروس اضافه کرد: در مورد روش های جدید انتقال بیماری که شرایط را برای انتشار آن فراهم ساخته، اطلاعات بسیار کمی وجود دارد.
دبیرکل سازمان جهانی بهداشت اضافه کرد: ارزیابی سازمان این است که خطر مبتلاشدن به آبله میمونی در سطح جهانی و در همه مناطق متوسط ​​است به جز در منطقه اروپا که سطح خطر بالا ارزیابی می شود.
به گزارش شبکه خبری بی بی سی، بگفته تدروس اعلام وضعیت اضطراری بهداشت عمومی به سرعت بخشیدن توسعه واکسن های بیماری آبله میمونی و اتخاذ اقدامات موثر برای محدود کردن گسترش ویروس کمک می نماید.

منبع:

برچسب ها:, ,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.