بررسی عملکرد وزارت بهداشت در اجرای طرح دارویاری پاک مهر: طرح دارویاری به معنای حذف پرداخت یارانه نیست

به گزارش یسکافه یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: طرح دارویاری در جهت پشتیبانی از مصرف کننده بوده و می تواند موفق باشد اگر به درستی اجرایی شده و نظارت دقیقی بر آن اعمال گردد.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، سیدمحمد پاک مهر در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی عملکرد وزارت بهداشت در مورد روش اجرای طرح دارویاری بیان نمود: طرح دارویاری در جهت کنار زدن رانت و اختلاس در حوزه دارو می باشد و به حفظ منافع ملی کمک کرده و نتیجه آن هدفمندسازی و مردمی کردن یارانه ها است. طرح دارویاری به معنای حذف پرداخت یارانه نیست بلکه به معنای تداوم پرداخت یارانه در حوزه دارو می باشد. اما به جای آنکه یارانه در اول زنجیره پرداخت گردد به انتهای زنجیره یعنی مصرف کننده واقعی تخصیص می یابد.
نماینده مردم بجنورد در ادامه اظهار نمود: طرح دارویاری یک طرح موفق است اگر به درستی اجرایی شده و بر آن نظارت گردد. بطور قطع در جهت پشتیبانی از بیماران گام برداشته خواهد شد. پولی که بیمار بابت دارو پرداخت می کند قبل و پس از اجرای این طرح تغییری نخواهد کرد بلکه به تناسب گرانی داروها، سازمان های بیمه گر پول آنرا پرداخت می کنند.
پاک مهر اظهار داشت: برای مدیریت ادامه این طرح باید به چند نکته توجه شود؛ یکی بحث تأمین نقدینگی داروخانه ها است. مساله بعدی بدهی سازمان های بیمه گر است که باید به داروخانه ها پرداخت گردد. همینطور بالغ بر هشت میلیون نفر فاقد بیمه هستند که باید به سرعت بیمه شوند. نسخه و پرونده الکترونیکی هم باید اجرایی گردد. بیماری که نسخه الکترونیکی نداشته باشد نمی تواند از این طرح استفاده نماید. فاز دوم این طرح که در مورد داروهای خارجی می باشد گام مهم تری است و باید به شکل دقیق تری اجرایی گردد.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.