رکورد مبتلا شدن به آبله میمونی در آمریکا و انتقاد از عملکرد ضعیف دولت بایدن

به گزارش یسکافه، موارد مبتلا شدن به آبله میمونی در ایالات متحده به سرعت در حال افزایش می باشد به صورتی که تابحال بیشتر از ۱۱ هزار مورد مبتلا شدن به این بیماری در این کشور به ثبت رسیده و این در حالیست که رسانه ها و کارشناسان از واکنش ضعیف دولت جو بایدن برای مهار شیوع این بیماری انتقاد می کنند.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، بر مبنای آخرین داده های مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC)، در مجموع ۱۱ هزار و ۱۷۷ مورد مبتلا شدن به آبله میمونی در سرتاسر این کشور گزارش شده است.
نیویورک با ۲۲۹۵ مورد، کالیفرنیا با ۱۹۴۵ و فلوریدا با ۱۰۸۵ مورد، بیشترین موارد مبتلا شدن به آبله میمونی را در این کشور گزارش کرده اند.
همینطور تابحال ایالات متحده بالاترین آمار مبتلا شدن به آبله میمونی را در سرتاسر جهان دارد.
با این وجود کارشناسان بهداشت در این کشور اخطار می دهند با عنایت به مشکلاتی که در زمینه انجام تست آبله میمونی وجود دارد، احیانا آمار موارد مبتلا شدن به این بیماری در این کشور بالاتر است.
کارشناسان اعلام نمودند که مجموعه ای از سهل انگاری ها در واکنش دولت بایدن برای مقابله با آبله میمونی منجر به گسترش این بیماری در ایالات مختلف شده است.
اپیدمیولوژیست ها، مقامات بهداشت عمومی و پزشکان اخطار می دهند که وقت دولت ایالات متحده برای پیشگیری از گسترش بیشتر ویروس در این کشور درحال اتمام است.
به قول کارشناسان، اگر دولت جو بایدن فوراً برای مقابله با شیوع آبله میمونی اقدام نموده و به افرادی که بیشتر در معرض خطر این بیماری بودند هم واکسن تزریق می کرد، ممکن بود این بیماری به چنین بحرانی در این کشور تبدیل نمی شد.
به گزارش خبرگزاری شینهوا، با گذشت سه ماه از شیوع آبله میمونی در ایالات متحده، مقامات این کشور سرانجام در تاریخ چهار اوت، وضعیت فعلی شیوع آبله میمونی در این کشور را یک وضعیت اضطراری بهداشتی اعلام نمودند.

برچسب ها:, ,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.