جدید ترین آمار مبتلایان و قربانیان کرونا در جهان

به گزارش یسکافه، بنابر جدید ترین آمار رسمی همه گیری کرونا، مجموع مبتلایان به این بیماری در جهان تابحال به ۵۹۸ میلیون و ۱۹۷ هزار و ۳۱ نفر رسیده و مرگ شش میلیون و ۴۶۳ هزار و ۸۷۹ بیمار کووید هم تأیید شده است.

به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، برپایه تازه ترین داده ها در جدول جهانی پاندمی کرونا، آمریکا با بیشتر از ۹۵ میلیون مبتلا و یک میلیون قربانی همچنان در صدر لیست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد و هند با آمار بیشتر از ۴۴.۲ میلیون مبتلا بعد از آمریکا در رتبه دوم جهانی جای گرفته است.

در اروپا هم الان فرانسه با ثبت بیشتر از ۳۴.۲ میلیون مبتلا، تا این لحظه رکورددار مبتلا شدن در میان کشورهای این منطقه و سومین کشور با بیشترین آمار بیمار کرونایی در جهان است.

آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۳۴.۲ میلیون نفر فراتر رفته و هم اکنون چهارمین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.

برزیل در عین حال با بیشتر از ۶۸۲ هزار جانباخته بعد از ایالات متحده، دومین کشور رکورددار تعداد قربانیان کووید ۱۹ در جهان به حساب می آید و بعد از آن هند با بیشتر از ۵۲۷ هزار قربانی، سومین کشور به لحاظ ثبت بالاترین آمار مرگ و میر کرونایی در این لیست جهانی است.

روسیه همینطور با گذشتن از آمار ۳۸۳ هزار قربانی، الان بالاترین رقم مرگ و میر کرونایی را در میان کشورهای اروپایی دارد و در جهان هم چهارمین کشور با بالاترین نرخ فوت شدگان این بیماری است.

بنابر جدول به روز شده در پایگاه اطلاع رسانی “ورلداُمتر”، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که بر اساس گزارش های رسمی بالاترین آمارها را تابحال داشته اند تا بامداد امروز (پنجشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:
# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع قربانیان ۱ ایالات متحده ۹۵، ۰۶۵، ۴۰۳ ۱، ۰۶۴، ۲۰۷ ۲ هند ۴۴، ۲۹۸، ۸۶۴ ۵۲۷، ۲۰۶ ۳ فرانسه ۳۴، ۲۷۶، ۰۸۱ ۱۵۳، ۳۳۵ ۴ برزیل ۳۴، ۲۲۳، ۲۰۷ ۶۸۲، ۰۷۴ ۵ آلمان ۳۱، ۷۲۵، ۱۶۰ ۱۴۶، ۲۱۴ ۶ انگلیس ۲۳، ۴۶۰، ۷۸۷ ۱۸۷، ۰۱۸ ۷ کره جنوبی ۲۱، ۸۶۱، ۲۹۶ ۲۵، ۸۱۳ ۸ ایتالیا ۲۱، ۵۵۴، ۶۲۶ ۱۷۴، ۳۰۰ ۹ روسیه ۱۸، ۹۶۴، ۲۴۶ ۳۸۳، ۳۰۰ ۱۰ ترکیه ۱۶، ۶۷۱، ۸۴۸ ۱۰۰، ۴۰۰ همینطور ایران با مجموع هفت میلیون و ۴۹۳ هزار و ۳۱۷ مورد مبتلا شدن و ۱۴۳ هزار و ۱۶۰ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ هم اکنون در رتبه ۱۷ در میان کشورهای دارای بیشترین آمار مبتلایان به کرونا قرار دارد.
روند افزایش آمار مبتلا شدن به بیماری کووید-۱۹ که تابحال در ۲۲۸ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می گیرد.
در این لینک مشروح آمار گستردگی ویروس کرونا در جهان و جدول حاوی تمام جزئیات آماری در همه کشورها و مناطق درگیر کرونا بروزرسانی می شود.

برچسب ها:,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.