مولکولارسیو

یسکافه: کمپرسور بوستر نوعی کمپرسور است که جهت افزایش فشار در یک سیستم، معمولاً چهار تا شش برابر فشار معمولی تولید شده توسط ماشین آلات در کارخانه ها ساخته شده و مورد استفاده قرار می گیرد.

معرفی مواد جاذب رطوبتی

مولکولارسیو و آلومینا اکتیو به عنوان یکی از بهترین خشک‌ کننده ‌های رطوبت ‌گیر شناخته می ‌شوند که به جلوگیری از تخریب محصولات در بیشتر صنایع کمک می کنند. در ادامه هر یک از این ترکیبات را بررسی خواهیم کرد.

 

آلومینا اکتیو

آلومینا اکتیو شکلی متخلخل و جامد از اکسید آلومینیوم است که کاربردهای بسیار زیادی در صنایع مختلف از جمله صنعت داروسازی و صنایع تحقیقاتی دارد. آلومینا اکتیو با هدف گرم کردن ترکیب و حذف تمام رطوبت برای آن تولید می شود. ایت ترکیب دارای چندین ویژگی متمایز است که آن را برای استفاده در محیط های صنعتی و شیمیایی ایده آل می کند که از جمله این ویژگی ها استحکام له شدن بالا، مقاومت در برابر حملات شیمیایی، مقاومت در برابر شوک حرارتی و البته تخلخل بالای آن می باشد. این ویژگی ها باعث می شود آلومینا اکتیو در صنایع مختلف کاربرد بسیاری داشته و مورد استفاده قرار بگیرند. به عنوان مثال می توان از آنها برای خشک کردن گازها استفاده کرد چرا که خشک کردن گازها اغلب برای حمل و نقل ایمن گازهای فرار ضروری می باشد. برای مثال گازهایی مانند پروپان باید قبل از استفاده خشک شوند تا از خوردگی تجهیزات که می تواند منجر به نشت خطرناک بشود جلوگیری گردد.

آلومینا اکتیو یک خشک کننده عالی است که می تواند هوا و سایر گازهایی که رطوبت بالایی دارند را خشک کند و بنابراین از آن برای آبگیری و خالص سازی در تولید پراکسید هیدروژن، گاز طبیعی و بنزین استفاده می شود. همچنین برای تصفیه آب در کاربردهای صنعتی، تاسیسات تصفیه آب شهری و مصارف خانگی مورد استفاده قرار می گیرد. از آلومینااکتیو هم چنین در پاکسازی زباله های سمی و روان آب باران از مناطق آلوده بسیار استفاده می شود.

یکی از ویژگی های مهم آلومینا اکتیو این است که بسیار پایدار می باشد و بدون تغییر در شیمی یا شکل خود با سایر مواد پیوند می یابد و از آنجا که بسیار متخلخل است، مساحت سطح آن بسیار بیشتر از وزن آن بوده و به آن امکان جذب به مقدار زیاد را می دهد. مقاومت در برابر خرد شدن بالا، تخلخل بالا و ویژگی های شیمیایی و فیزیکی بسیار پایدار آلومینا اکتیو، آن را به یکی از مهم ترین و مفیدترین عناصر در جامعه پیشرفته کنونی تبدیل کرده است.

 

مولکولارسیو

مولکولارسیو یک ماده متخلخل با منافذی به اندازه یکنواخت است که این منافذ دارای قطری هستند که با قطر مولکول های بسیار کوچک قابل مقایسه می باشد. در نتیجه مولکول ‌های بزرگ نمی ‌توانند از این منافذ عبور کنند و جذب می‌ شوند، در حالی که مولکول ‌های کوچک ‌تر ممکن است از آن عبور کنند. ابعاد مولکولارسیو را می توان بر حسب آنگستروم یا نانومتر اندازه گیری کرد.

از مولکولارسیو می توان برای خشک کردن جریان گاز در صنعت نفت استفاده کرد. هم چنین می توان برای خشک کردن مواد خشک کننده قوی و همچنین سایر حلال ها نیز استفاده نمود.

 

مقایسه آلومینا اکتیو و مولکولارسیو

مولکولارسیو و آلومینا اکتیو هر دو جاذب هستند با این تفاوت که آلومینا اکتیو یک ماده اکسید آلومینیوم قابل نفوذ با ابعاد منافذ همگن است، در حالی که مولکولارسیو یک ماده نفوذپذیر با ابعاد منافذ ثابت می باشد. بنابراین می توان گفت که آلومینا اکتیو به طور قابل توجهی دارای درصد منافذ بالاتری است، در حالی که مولکولارسیو دارای مقدار قابل توجهی منافذ کمتری می باشد. از لحاظ کاربردشان نیز آلومینا اکتیو دارای خواص جذب آب بسیار بالاتری نسبت به مولکولارسیو است بنابراین به عنوان یک ماده عالی برای کمپرسورهای هوا و برخی از کاربردهای پالایش گاز طبیعی می باشد.

آلومینا اکتیو بر خلاف مولکولارسیو، نمی ‌تواند طیف وسیعی از مواد را جذب کند یا مولکول‌ های خاصی را از یکدیگر جدا کند. مولکولارسیو نیز ممکن است نتواند به اندازه سایر مواد جاذب آب جذب کند و با توجه به سفارشی سازی ابعاد منافذ، مولکولارسیو نیز می تواند برای جداسازی مولکول های خاص از یکدیگر مورد استفاده قرار گیرد.

به طور کلی می توان گفت آلومینا اکتیو در هنگام خشک کردن در شرایط رطوبت نسبی بالا، خاصیت جذب بیشتری دارد و مولکولارسیو برای خشک کردن در رطوبت نسبی کم و دماهای بالا مناسب تر می باشد. بنابراین می توانید بنا بر هدف کلی خود انتخاب کنید که کدام ماده خشک کننده، جاذب رطوبتی بهتری برای شما می باشد.

 

بوستر کمپرسور چیست؟

بوستر کمپرسور نوعی کمپرسور است که جهت افزایش فشار در یک سیستم، معمولاً چهار تا شش برابر فشار معمولی تولید شده توسط ماشین آلات در کارخانه ها ساخته شده و مورد استفاده قرار می گیرد. توجه داشته باشید اکثر کارخانه هایی که به بوسترکمپرسور (کمپرسور تقویت کننده) نیاز دارند، فقط به طور موقت از آن استفاده می کنند، زیرا حفظ چنین فشار بالایی می تواند دشوار و پرهزینه باشد و اگر بوستر کمپرسور بیش از حد روشن باشد، هزینه برق افزایش می یابد.

با توجه به آنچه ذکر شد، می‌توان گفت از بوستر کمپرسورها اغلب برای جبران افت فشارهایی که در طول خطوط لوله‌های طویل اتفاق افتاده است، استفاده می‌شود. اما از سمت دیگر، زمانی که فشار هوای موردنیاز تولید شده توسط کمپرسورهای عادی به میزان کافی نباشد، استفاده از بوستر کمپرسورهای هوا اغلب می‌تواند بهترین راه حل باشد.

 

مشخصات فنی کمپرسور اسکرو روتور کمپ

  • امکان انتقال نیرو هم به وسیله تسمه و هم به صورت مستقیم
  • صدا و لرزش بسیار پایین
  • سطح صدا حدود 79 دسیبل
  • ظرفیت تولید هوا از 1600 لیتر بر دقیقه
  • کمپرسور از نوع OIL INJECT تک مرحله ای
  • لوازم تابلو برق کمپرسور از کمپانی های LS، Schneider، ABB، Hyundai
  • استفاده از الکتروموتور اروپایی و ایرانی ( موتوژن) به سفارش مشتری
  • سیستم LOAD و UNLOAD ساخت کمپانی VMC ایتالیا
  • محدوده فشاری 5 تا 15 بار
  • واحد هواساز ساخت کشور آلمان
  • نصب واحد هواساز به صورت پایه و فلنج

 

برند روتورکمپ آلمان یکی از بهترین تولیدکنندگان انواع بسیار پرکاربرد در صنعت کمپرسورها می باشد که به عنوان پیشروترین ها در صنعت کمپرسور اسکرو در جهان است. شرکت گروه بین المللی قطعات هوای فشرده آپادانا، تامین کننده کمپرسور و قطعات جانبی کمپرسور رتورکمپ و هم چنین کمپرسورهای اطلس کوپکو در ایران می باشد.

آدرس سایت : https://acpintl.co/

شماره تماس : 88704894 – 88725218

 

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.