الگوی جدید گروه ۵ برای ایجاد شبکه سلامت منطقه

به گزارش یسکافه، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر ایجاد شبکه سلامت در منطقه تصریح کرد و اظهار داشت: منطقه، نیازمند الگویی جدید از شبکه سلامت است و گروه ۵ می تواند به ایجاد این شبکه کمک نماید.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، بهرام عین اللهی با بیان این مطلب در اختتامیه اجلاس نمایندگان ارشد گروه ۵ در حوزه بهداشت در تهران، اضافه کرد: هدف ما از برگزاری این نشست ارتقای سلامت منطقه است و برای رسیدن به این هدف باید خدمات بهداشتی قوی تری به مردم منطقه عرضه شود.
وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی چند ماه پیش تقویت نظام شبکه بهداشت ایران را از تکالیف دولت تعیین کردند که ارتقا و تقویت شبکه سلامت در منطقه به تحقق این هدف کمک می نماید. شبکه بهداشتی چهار کشور منطقه باید با هم ارتباط داشته باشند تا الگویی نو از ارتقای سلامت برای مدیریت بیماری ها در منطقه ایجاد شود.
وزیر بهداشت با بیان اینکه خدمت به مردم در آیین اسلام عبادت به حساب می آید و تأمین سلامت مردم از برترین این خدمت هاست، عنوان کرد: ما آن عده از کادر شریف سلامت خویش را که در راه مبارزه با کرونا جان باختند، شهید سلامت می دانیم که نشان دهنده جایگاه و منزلت ایثار و مجاهدت آن بزرگواران است.
عین اللهی با بیان اینکه کار نظام مند برکات فراوانی دارد، اظهار داشت: گروه ۵ در جهت کار نظام مند و مشارکت همگانی کشورهای منطقه در سلامت تشکیل شده است و آنچه ما را به هم پیوند می دهد تاریخ، هویت و پشتوانه فرهنگی و تمدنی مشترک است.
وی افزود: گروه ۵ در بحران های منطقه نباید صرفا ابراز همدردی کند، بلکه باید به صورت عملیاتی و میدانی و برای مهار بحران وارد عمل شود که در این راه توجه به عوامل اجتماعی موثر بر سلامت (SDH) نقش مهمی دارد.
وزیر بهداشت تصریح کرد: کرونا نشان داد که سلامت در کشورها نقش بنیادین دارد. ازاین رو از دولت های منطقه انتظار می رود تا از نظام های سلامت حمایت حداکثری کرده و در سیاستگذاری های کلان، نقش سرنوشت ساز سلامت را در نظر بگیرند.
عین اللهی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران بعد از کرونا مبادرت به تشکیل ستاد ملی کرونا کرد که نمایندگان تمام دستگاههای در رابطه با سلامت در این ستاد عضویت دارند. همینطور شورایعالی سلامت با ریاست رئیس جمهور محترم در حوزه تصمیمات کلان سلامت فعال است و برنامه ریزی می کند.
وی اضافه کرد: از شما نمایندگان کشورهای همسایه که برای جلسات کارشناسی وقت زیادی گذاشتید، تشکر می کنم و از شما می خواهم که گزارش، نتایج این نشست و بیانیه پایانی آنرا به هیات دولت و مقامات عالی کشورهای خود اعلام کنید تا در تصمیم سازی سلامت در منطقه موثر واقع شود.
وزیر بهداشت تصریح کرد: دبیرخانه گروه ۵ در ایران فعال تر از گذشته به کار خود ادامه خواهد داد و به صورت تمام وقت پاسخگوی اعضا خواهد بود. بخصوص با وسایل ارتباط جمعی که امروزه وجود دارد، انتظار داریم ارتباطات گروه قوی تر و سریع تر از گذشته باشد.
به گزارش وبدا، عین اللهی در انتها سخنانش دبیرخانه گروه ۵ در ایران را ملزم کرد برنامه و تقویم زمان بندی شده مشخصی را به اعضا برای ادامه فعالیتهای گروه ۵ اعلام نماید.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.