با این مواد غذایی کاهش وزن دائمی را تجربه کنید

به گزارش یسکافه، خراسان رضوی نتایج تحقیق کنونی نشان داده است که مصرف لوبیا، نخود، عدس و نخود فرنگی به کاهش وزن کمک می نماید.
به نقل از هلث، افراد مورد مطالعه با افزودن یک وعده روزانه از این مواد غذایی، بدون ایجاد هیچ تغییر دیگری در رژیم غذایی یا سبک زندگی، وزن خویش را کاهش دادند.
به عبارت دیگر، با این غذاها افراد کالری دریافتی خویش را کاهش ندادند، وعده های غذایی خویش را حذف یا آنچه مصرف می کنند را پیگیری نکردند فقط حدود سه چهارم فنجان از این غذاها را به غذای معمول روزانه خود اضافه کردند.
نتایج تحقیقات نشان می دهد گروهی از غذاها که بعنوان حبوبات شناخته می شوند در کاهش وزن مؤثر هستند چونکه احساس سیری را تا ۳۱ درصد می افزایند.
سایر موارد شامل لوبیا سبز، لوبیا چشم بلبلی، باقالی، لوبیا قرمز و لوبیا سفید است.
دکتر راسل دو سوزا، محقق این مطالعه کانادایی اظهار داشت: بر خلاف فواید شناخته شده برای سلامتی، تنها ۱۳ درصد از کانادایی ها روزانه حبوبات مصرف می کنند و بیشتر آنان وعده کامل ندارند. ازاین رو این امکان برای خیلی از ما وجود دارد که حبوبات رژیمی را در رژیم غذایی خود بگنجانیم و به مزایای بالقوه مدیریت وزن پی ببریم.
این تحقیق نتایج ۲۱ کارآزمایی بالینی جداگانه را تحلیل و بررسی کرد.
نتایج ترکیبی نشان داد که افراد با مصرف حبوبات بدون رژیم غذایی، به صورت متوسط نیم پوند در ۶ هفته وزن کم کردند.
حبوبات دارای شاخص گلیسمی پایینی هستند، به این مفهوم که بدن مدتی طول می کشد تا آنها را تجزیه کند.
دکتر دو سوزا اظهار نمود: مصرف حبوبات به افراد کمک می نماید احساس سیری بیشتری داشته باشند. نتایج مطالعه جدید به خوبی با کار قبلی ما مطابقت دارد که نشان داد حبوبات احساس سیری را تا ۳۱ درصد می افزایند که در واقع امکان دارد منجر به مصرف کمتر غذا شود.
حبوبات دارای مزیت اضافی کاهش سطح کلسترول بد در بدن تا حدود ۵ درصد هستند همینطور خطر مبتلا شدن به بیماری های قلبی عروقی را کم می کنند.
دکتر دو سوزا تصریح کرد: باآنکه کاهش وزن کم بود اما یافته های ما نشان داده است که صرفا گنجاندن حبوبات در رژیم غذایی امکان دارد به کاهش وزن شما کمک نماید و مهم تر از آن، ما فکر می نماییم که بعد از کاهش وزن از بازگشت آن جلوگیری می کند.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.