مشکلات سلامت روان، عامل اصلی مرگ و میرهای در رابطه با حاملگی در امریکا

به گزارش یسکافه، مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری های ایالات متحده اعلام نمود که از هر پنج مورد مرگ و میر در رابطه با حاملگی در این کشور، چهار مورد قابل پیشگیری است.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، در گزارش مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری های ایالات متحده آمده است: اکثریت موارد مرگ ومیر در بین زنان آبستن و مادرانی که اخیرا زایمان کرده اند قابل پیشگیری است.
بنابر اعلام این مرکز از هر پنج زنی که در دوران بارداری، حین زایمان یا تا یک سال بعد از زایمان جان خویش را از دست داده اند میتوان با اعمال تغییرات معقول توسط کادر درمان، خود بیمار یا دیگران، از مرگ چهار مادر پیشگیری کرد.
این اطلاعات بر مبنای ارزیابی دقیق بیشتر از ۱۰۰۰ مورد مرگ و میر در رابطه با حاملگی در فاصله سالهای ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ بدست آمده است.
همچنین در مطالعه ای که نتایج آن در ماه ژوئن انتشار یافت، آمده است: مرگ و میر مادران در سال نخست همه گیری کووید-۱۹ بخصوص در بین زنان سیاهپوست و اسپانیایی تبار افزایش داشته است.
در گزارش اخیر مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری ها که روز گذشته (دوشنبه) انتشار یافت، آمده است: بیشتر از نیمی از مرگ و میرهای در رابطه با حاملگی (۵۳ درصد) بیشتر از یک هفته بعد از تولد اتفاق افتاده است. حدود ۲۲ درصد در دوران حاملگی جان خویش را از دست داده و ۱۳ درصد هم در روز زایمان فوت کرده است.
مشکلات در رابطه با سلامت روان عامل اصلی مرگ و میرهای در رابطه با حاملگی بوده بگونه ای که بیشتر از یک مورد از هر پنج مورد مرگ در بین زنان آبستن و مادرانی که تازه زایمان کرده اند را به خود مختص کرده است. برای زنان سیاهپوست، بیماری های قلبی شایع ترین علت مرگ و خونریزی شایع ترین علت مرگ در زنان آسیایی بوده است.
به گزارش شبکه خبری سی ان ان، بر طبق این یافته ها، نمونه هایی از سفارش ها به منظور جلوگیری از مرگ و میر در رابطه با حاملگی شامل دسترسی بهتر به پوشش بیمه برای بهبود کیفیت مراقبت های دوران حاملگی و بعد از بارداری، انتخابهای بهتر حمل بیمار به مراکز درمانی و سیستم بهتر ارجاع و هماهنگی با بیمار است.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.