اختلاف نظرها بر سر دستورالعمل های کرونایی جدید در آمریکا

به گزارش یسکافه، مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری ها در ایالات متحده (CDC) از این پس استفاده از ماسک را برای مراقبت های بهداشتی سفارش نمی کند، مگر در صورتی که بنابر اعلام این مرکز، ساکن مناطقی باشید که کرونا به صورت گسترده در آنجا شیوع یافته است.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، این مرکز با انتشار دستورالعمل های ملی جدید در مورد مقابله با ویروس کرونا ضمن اعلام این نکته در مورد استفاده از ماسک، متذکر شده است: دلیل این تغییرها، شمار زیاد افرادی است که به علت تزریق واکسن یا مبتلا شدن به کرونا، ایمنی لازم را کسب کرده اند.
این دستورالعمل همینطور می گوید که در دسترس بودن درمان های موثر و ابزارهای پیشگیری به افزایش ایمنی افراد کمک کرده است.
مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری ها در آمریکا همینطور اعلام نمود: پزشکان در مکان هایی مانند اتاق جلسه کارکنان، نیازی به استفاده از ماسک ندارند.
دستورالعمل جدید این مرکز در حالی به روز رسانی و انتشار یافته که سفارش به لغو چنین اجبار هایی در بیمارستان ها و خانه های سالمندان در شرایط کنونی که هنوز روزانه شماری از مبتلایان به کووید در این کشور می میرند، بلافاصله سبب ایجاد جنجال هایی شده است.
دکتر “جرمی. اس. فاوست”، پزشک طب اورژانس در بریگام و بیمارستان زنان از تصمیم این مرکز انتقاد کرده است.
وی در مقاله ای که به صورت آنلاین منتشر گردید نوشت که این تغییر، زندگی افرادِ صدمه پذیر و در معرض خطر را تهدید می کند.
همینطور بعضی از کارشناسان بهداشت عمومی می گویند: به روز کردن دستورالعمل ها از سوی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ها در آمریکا سبب خواهد شد که افراد کمتری در بیمارستان ها و خانه های سالمندان ماسک بزنند و این مورد بیماران و پزشکان را در معرض خطر قرار می دهد.
با این وجود یکی از طرفداران دستورالعمل های جدید می گوید: در جزئیات این دستورالعمل ها به وضوح به مراقبت و نگهداری از ساکنان خانه های سالمندان توجه شده و بنابر تصمیم این مرکز، هنوز استفاده از ماسک حتی در مکان هایی که خطر انتقال ویروس در سطوح پایینی وجود دارد، سفارش شده است.
وی می گوید: این مرکز هنوز سفارش می کند که در خانه سالمندان یا برای مراقبت از بیماران با ریسک بالا، پزشکان از ماسک استفاده نمایند.
به گزارش ایندیپندنت، با این وجود منتقدان معتقدند که دستورالعمل جدید، فاقد اقدامات فوریتی برای ایالت هایی است که هم اکنون هنوز با معضل انتشار کرونا درگیر هستند.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.