ضرورت آمادگی برای موج احتمالی کووید در فصل زمستان

به گزارش یسکافه، موارد مبتلا شدن به کووید-۱۹ در طول ماه های تابستانی در بیشتر نقاط جهان به صورت قابل ملاحظه ای کاهش پیدا کرده اما متخصصان علوم پزشکی در بریتانیا در مورد احتمال بروز موج دیگری از این بیماری، همزمان با نزدیک شدن به فصل زمستان اخطار می دهند.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، جدید ترین آمار دپارتمان سلامت ایرلند شمالی از آن حکایت می کند که از هر ۸۰ نفر یک نفر به کروناویروس آلوده است و تزریق دُز یادآور واکسن برای گروههای صدمه پذیر در جریان است.
به رغم کاهش آمار مبتلایان، دکتر “جوآن مک کلین” از آژانس بهداشت عمومی به بی بی سی اظهار داشت: برای زمستان سالجاری انتظار داریم با موجی از کووید مواجه باشیم.
هفته گذشته نخستین افزایش موارد جدید مبتلا شدن در انگلیس و ولز از ماه جولای گزارش شد.
همینطور “استیو راسل”، مدیر واکسیناسیون و غربالگری سرویس سلامت همگانی انگلیس (NHS) اظهار داشت: این زمستان می تواند نخستین بار باشد که اثرات همزمان دو بیماری کووید-۱۹ و آنفلوآنزا را مشاهده می نماییم. ضروریست افرادی که در معرض خطر مبتلا شدن به نوع شدید بیماری ناشی از این ویروس ها هستند برای تزریق واکسن اقدام نمایند تا از خود و دیگران در مقابل بیماری مراقبت نمایند.
وی اظهار داشت: دُز یادآور واکسن کرونا احتمال مبتلا شدن به نوع شدید بیماری را در فصل زمستان کاهش میدهد باآنکه امکان دارد چند روز زمان ببرد تا بدن مصونیت بیشتری را از راه دُز یادآور ایجاد نماید. افرادی که دُز یادآور واکسن کووید را دریافت کرده اند واکسن آنفلوآنزا را هم تزریق خواهند کرد.
به گزارش شبکه خبری بی بی سی، متخصصان می گویند: میزان فعالیت ویروس آنفلوآنزا در سطح جهان طی دو زمستان گذشته کاهش قابل توجهی داشته که بیشتر به علت رعایت اقدامات پیشگیرانه ناشی از انتشار کرونا بوده است.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.