۵ ویتامین مورد نیاز بدن برای فصل سرد سال

به گزارش یسکافه، در فصل پاییز و زمستان نیاز بدن به انرژی افزایش خواهد یافت. در این فصل، سرما سبب ایجاد التهاب مفصل و درد می شود و از سویی سرماخوردگی و آنفلوآنزا شیوع پیدا می کند؛ ازاین رو مهم می باشد که بتوان از بروز چنین بیماری هایی پیشگیری کرد.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، خیلی از این بیماریهای زمستانی به سبب کمبود مواد معدنی یا ویتامین رخ می دهد؛ بدین جهت با مصرف ویتامین ها، می توان انرژی مورد نیاز بدن را تامین و از بروز این بیماریها پیشگیری کرد.
بنابر اعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، پنج ویتامین مورد نیاز بدن برای فصول سرد سال شامل موارد ذیل است:
_ ویتامین C: شروع پاییز و زمستان همراه با عفونت هایی مانند سرماخوردگی، سرفه، تب و آنفلوآنزا است. این در حالیست که مصرف ویتامین C منجر به تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش طول دوره این بیماریها می شود. ویتامین C نوعی آنتی اکسیدان است که موجب کاهش التهاب در بدن نیز می شود. در زمستان می توانید ویتامین C مورد نیاز خودرا بوسیله مصرف مرکبات، سبزیجات تیره رنگ و مکمل های این ویتامین دریافت کنید.
ویتامین D: بااینکه مصرف ویتامین D در تمام طول سال مورد نیاز است، اما در فصل زمستان و با مایل شدن نور خورشید، نیاز شما به این ویتامین بیشتر می شود. در طول زمستان احتمال بروز دردهای استخوانی و مفصلی به سبب عدم تابش کافی نور خورشید بیشتر است. بگفته متخصصان تمام بزرگسالان زیر ۷۰ سال باید روزانه ۶۰۰ واحد بین المللی ویتامین D مصرف کنند و حداقل ۳۰ دقیقه در معرض نور مستقیم خورشید باشند.
ویتامین E: مصرف این ویتامین برای مساعدت با حفظ سلامت پوست لازم است و از خشکی پوست در زمستان جلوگیری می کند. گوشت و ماهی، اسفناج، بروکلی، بادام سرشار از این ویتامین هستند.
ویتامین B کمپلکس: تمام ویتامین های گروه B را در زمستان به میزان کافی مصرف کنید. این ویتامین ها کربوهیدرات را به انرژی تبدیل می کند تا چربی ها و پروتئین ها برای سوخت، مصرف شود. بنا بر این است که با مصرف ویتامین B خصوصاً ویتامین B ۱۲ افسردگی و اضطراب ناشی از کوتاه شدن روزها در زمستان را می کاهد.
امگا ۳: این یک ویتامین نیست اما نقش مهمی در فصل زمستان برای سلامت شما دارد. اسیدهای چرب امگا ۳ سطح چربی خوب خون یا “اچ دی ال” را حفظ می کنند. خیلی از افراد در طول زمستان گرفتار بیماریهای مفصلی می شوند و این در حالیست که مصرف امگا ۳ منجر به کاهش درد و سفتی مفصلی که از نشانه های آرتروز و آرتریت روماتوئید است، می شود.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.