عرضه ۵۹ کد خدمتی ستاره دار بیمه سلامت به معلولان سازمان بهزیستی

به گزارش یسکافه، مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران، از ارائه ۵۹ کد خدمتی ستاره دار به معلولان سازمان بهزیستی اطلاع داد.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، محمد اسماعیل کاملی در مورد خدمات توان بخشی سازمان بیمه سلامت، اظهار داشت: خدمات توانبخشی گروههای مختلفی دارد که نمونه آن عرضه خدمات به معلولان سازمان بهزیستی است، برپایه تفاهمنامه سال ۱۴۰۱، تعداد ۵۹ کد خدمتی ستاره دار، همینطور علاوه بر پوشش خدمات در قسمت دولتی، پرداخت در قسمت عمومی غیر دولتی و خصوصی هم در تعهد سازمان بیمه سلامت قرار گرفته است، بنابراین افراد دیگر شرایط استفاده از این خدمات را ندارند.
وی ضمن اشاره به این که بر مبنای ماده ۶ قانون پشتیبانی از معلولان مصوب سال ۱۳۹۶، وزارت بهداشت موظف است پوشش بیمه افراد دارای معلولیت سازمان بهزیستی را تأمین کند، اضافه کرد: طبق این قانون علاوه بر خدمات درمانی باید خدمات توانبخشی، جسمی و روانی این افراد هم تامین گردد که این وظیفه بر عهده سازمان بیمه سلامت قرار گرفته است.
بنابر اعلام پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت، او با اشاره به اینکه در سال ۹۹، تعداد ۹ کد خدمتی در تفاهمنامه سازمان بیمه سلامت و بهزیستی مورد تایید قرار گرفت، خاطرنشان کرد: امسال این خدمات به ۵۹ کد خدمتی افزایش پیدا کرد؛ البته این خدمات در حیطه های مختلفی قرار دارد که شش کد خدمتی در حوزه کاردرمانی، ۱۱ کد خدمتی در گفتار درمانی، هفت کد خدمتی در قسمت بینایی سنجی، ۹ کد خدمتی در شنوایی سنجی، ۱۵ کد در پروتز و ارتز و پنج کد در حوزه فیزیوتراپی است. ضمن این که علاوه بر این خدمات شش کد خدمتی هم توسط پزشکان متخصص مختلف عرضه می شود که در سامانه پیاده سازی شده است.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.