چین قرنطینه کرونایی مسافران خارجی را لغو کرد

به گزارش یسکافه، دولت چین می گوید که از هشتم ژانویه (کمتر از دو هفته دیگر) شرط قرنطینه الزامی برای مسافران خارجی را لغو خواهد نمود.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، لغو قرنطینه کرونایی مسافران خارجی، تغییر موضع دولت چین از خط مشی کنونی آن در کنترل این بیماری به حساب می آید.
در حال حاضر و بر مبنای محدودیت های باقیمانده از سیاست کووید صفر در این کشور، تمام مسافران خارجی ملزم هستند پنج روز، خویش را در هتل ها یا اقامتگاه های دیگر قرنطینه کنند و سپس سه روز قرنطینه خودخواسته انجام دهند.
با این حال حتی در صورت لغو شرط قرنطینه از تاریخ ۸ ژانویه، مقامات چین می گویند که مسافران خارجی همچنان ملزم خواهند بود حداکثر تا ۴۸ ساعت پیش از عزیمت به چین آزمایش پی سی آر انجام دهند.
ثبت یک میلیون ابتلای روزانه به کووید در «چجیانگ» چینچین انتشار روزانه آمار کرونا را متوقف کردفراخوان کادر درمان از سراسر چین به پکن با شدت گرفتن کروناطغیان احتمالی مرگ و میر کرونایی در چینابراز نگرانی سازمان جهانی بهداشت در رابطه با وضعیت فعلی انتشار کرونا در چینبنابر گزارش شبکه تلویزیونی ان اچ کی، پکن همینطور می خواهد صدور روادید برای اتباع خارجی که برای کسب و کار یا تحصیلات به این کشور مسافرت می کنند را تسهیل کند و محدودیت بر تعداد پروازهای بین المللی ورودی به این کشور و خروجی از آنرا لغو نماید
اقدام به ترویج مسافرت های برون مرزی در مقطعی صورت می گیرد که چین با رکود اقتصادی روبرو شده و بسیاری دلیل عمده این رکود را اجرای سیاست کووید صفر این کشور می دانند.
اما این تصمیم در شرایطی اعلام شده که چین شاهد یک موج انفجاری دیگر از شیوع مبتلا شدن به کووید است و کارکنان پزشکی گفته اند که برای مقابله با آن تلاش می کنند.
به گزارش بی بی سی، شی جین پینگ، رئیس جمهوری چین در اولین سخنانش در مورد این تغییرات از مقامات کشور خواسته تا هر آنچه امکان پذیر است برای نجات جان انسان ها انجام دهند.
رسانه های دولتی چین هم به نقل از او گفته اند این کشور با شرایط جدیدی روبرو شده است که نیازمند واکنش هدفمندتر است.
چین در عین حال انتشار آمار مبتلا شدن به کرونا را متوقف کرده اما گمان می رود که احیانا هر روز هزاران نفر در این کشور بر اثر مبتلا شدن به کووید۱۹ جانشان را از دست می دهند.
همین چند روز پیش هم سازمان جهانی بهداشت اخطار داد با موج جدید شیوع ویروس کرونا، شواهد از آن حکایت می کند که بیمارستان های چین با فشار ناشی از افزایش مبتلایان دست به گریبان هستند.
با گسترش موج جدید مبتلا شدن به کرونا در چین در ایام اخیر بیمارستان ها در پکن و سایر شهرها پر از بیماران مبتلا شده است. همینطور پزشکان در بیمارستان های پکن اعلام نمودند که به علت تکمیل ظرفیت در قسمت مراقبت های ویژه و هجوم مداوم بیماران به بیمارستان ها، کپسول اکسیژن آنها رو به اتمام است.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.