معاون وزیر بهداشت مطرح کرد ضرورت استفاده از تکنولوژی های جدید جهت کنترل بهداشت غذاهای موجود در بازار

به گزارش یسکافه، معاون بهداشت وزارت بهداشت اظهار داشت: تفاهمنامه ارتقای توان فن آورانه در جهت نظارت هوشمندانه در زمینه کاهش و کنترل آلاینده ها و تقلبات مواد غذایی و محصولات کشاورزی مستقیما به سلامتی مردم برمی گردد.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، تفاهمنامه همکاری مشترک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با مرکز همکاریهای تحول و پیشرفت ریاست جمهوری عصر روز گذشته (شنبه) با حضور دکتر حسین فرشیدی معاون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منعقد گردید.
بر طبق این تفاهمنامه، ارتقای توان فن آورانه در جهت نظارت هوشمندانه در زمینه کاهش و کنترل آلاینده ها و تقلبات مواد غذایی و محصولات کشاورزی آلاینده های محیطی و شغلی با استفاده از ظرفیت های شرکتهای دانش بنیان مورد تاکید قرار خواهد گرفت.
فرشیدی در همین خصوص به وبدا عنوان کرد: سلامت غذایی و محیط و کار یکی از بحث های بسیار مهمی است که در حوزه سلامت مورد توجه بوده و بطور قطع استفاده از ظرفیت های نوین می تواند در کنترل و بهبود آن موثر باشد.
معاون بهداشت وزارت بهداشت اظهار داشت: تفاهمنامه ارتقای توان فن آورانه در جهت نظارت هوشمندانه در زمینه کاهش و کنترل آلاینده ها و تقلبات مواد غذایی است که این فرصت را در اختیار وزارت بهداشت قرار می دهد که با استفاده از این تکنولوژی های جدید با حداقل زمان و نیرو خیلی از موارد را کنترل نماییم.
وی تصریح کرد: همواره یکی از دغدغه های ما کنترل بازار در مقوله غذاهای بهداشتی و غذاهای تقلبی بوده تا با کنترل و نظارت صحیح، مردم فرآورده های سالم مصرف کنند.
فرشیدی افزود: برای کنترل غذاهای موجود در بازار راهکارهای بسیار متفاوتی اجرا می شود و بطور قطع روز به روز این راهکار ها باید به سمت استفاده از تکنولوژی های جدید حرکت نماید و این تفاهم نامه این فرصت را در اختیار وزارت بهداشت قرار می دهد که در این خصوص گام بردارد و بطور قطع نتایج این تفاهم نامه مستقیما به سلامتی مردم بر می گردد.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.