تسویه بدهی تأمین اجتماعی به داروخانه ها

به گزارش یسکافه، مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی ضمن تشریح آخرین وضعیت تسویه و بروزرسانی مطالبات داروخانه ها در چارچوب طرح دارویاری اظهار داشت: هم اکنون بالغ بر ۹۵ درصد پزشکان طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی نسخ خویش را به صورت الکترونیکی می نویسند.
شهرام غفاری در گفتگو با ایسنا، ضمن اشاره به پرداخت ۴۳۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز غیردولتی و خصوصی طرف قرارداد این سازمان در ایام گذشته و آخرین وضعیت تسویه و بروزرسانی مطالبات داروخانه ها در چارچوب طرح دارویاری اظهار نمود: داروخانه ها تمام مطالباتشان را تا مهرماه از ما دریافت کرده اند.
وی اضافه کرد: سهم آبان ماه در ارتباط با طرح دارویار را هم تسویه کرده ایم و سهم دارویار در آذرماه هم در شرف پرداخت است. بدین سان عقب ماندگی در این عرصه نداریم و از نظر ما در داروخانه ها مشکلی از حیث مطالبات وجود ندارد.
مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی همینطور با اشاره به اینکه بالغ بر ۹۵ درصد پزشکان طرف قرارداد سازمان تأمین اجتماعی نسخ خویش را به صورت الکترونیکی می نویسند اظهار داشت: ۶۸ میلیون نسخه پزشک در شش ماهه اول سال صادر شده بود که بیشتر از ۹۵ درصد این نسخ، الکترونیکی بودند.
غفاری افزود: اما آن دسته از پزشکان که طرف قرارداد ما نیستند، همچنان از امکان نسخه نویسی الکترونیک استفاده نمی کنند که به نظر می آید باید در سطوحی دیگر همچون در سازمان نظام پزشکی پیگیری و کمک گردد تا آنها هم به تدریج به این سیستم بپیوندند. به تحقق کامل این طرح امیدوارم چونکه مسیری است که رشد خوبی داشته است.
وی به گلایه های برخی بیماران در داروخانه ها نسبت به نسخ هم اشاره نمود و اظهار داشت: در داروخانه ها دو اتفاق امکان دارد رخ دهد و نارضایتی بیماران را به همراه داشته باشد که نخست عدم پذیرش نسخه به سبب قطعی سیستم و دوم نپذیرفتن نسخه کاغذی است.
مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی افزود: ما اجازه دادیم اگر نسخه کاغذی هم آمد فعلاً داروخانه ها آنرا بپذیرند. برخی داروخانه ها قانون را رعایت می کنند و نسخه کاغذی را قبول می کنند اما برخی هم می گویند باید نسخه الکترونیک عرضه کنی که همین سبب اعتراض بیماران شده است.
غفاری در رابطه با پذیرش نسخ به صورت آنلاین از جانب بیمه های تکمیلی هم اضافه کرد: در حوزه بیمه تکمیلی متاسفانه تبادل برخط اطلاعات را به صورت کامل شاهد نیستیم و به تازگی هم با مسئولین بیمه های تکمیلی جلسه ای داشتیم و در صدد حل مشکلاتیم.

منبع:

برچسب ها:, , ,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.