نکاتی برای حفظ سلامت مردان

به گزارش یسکافه، آقایان توجه کنید که با انتخاب انواع و مقدار غذاهایی که نیاز دارید، مسئولیت عادات غذایی تان را بپذیرید؛ انتخاب های غذایی تان را در اولویت قرار دهید و از نظر فیزیکی فعال باشید تا سالم بمانید.

به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، نیازهای انرژی مردان با زنان متفاوت می باشد. به مقدار غذا و نوع غذایی که نیاز دارید بر مبنای قد، وزن، سن و سطح فعالیت بدنی تان با مطالعه و مشورت با متخصص یا مشاور تغذیه پی ببرید.

بعضی از غذاها هستند که مردان به خوردن آنها نیاز دارند مانند سبزیجات، میوه ها، غلات کامل، غذاهای پروتئینی مانند حبوبات، تخم مرغ یا گوشت های بدون چربی و لبنیات مانند شیر یک درصد. شما مواد مغذی را که برای سلامتی نیاز دارید شامل منیزیم، پتاسیم، کلسیم، ویتامین D، فیبر و پروتئین است که باید آنها را دریافت کنید.

مردان می توانند غذاهای سالم را که به آماده سازی کمی نیاز دارند در یخچال نگهداری کنند. مردان می توانند یخچال شان را با هویج، سیب، پرتقال، ماست کم چرب و تخم مرغ پر کنند. میوه ها و سبزیجات تازه، کنسرو شده یا منجمد، گوشت های بدون چربی، کنسرو حبوبات، ماهی تن یا سالمون را در مقادیر زیاد ذخیره کنید. در این صورت حتما انتخابهای سالم تری برای جایگزینی گرم کردن یک پیتزای منجمد پیدا می شود.

همچنین غلات کامل به مردان کمک می نماید، احساس سیری کنند. اطمینان حاصل کنید که نیمی از غلات مورد استفاده شما، کامل است. غلات کامل می توانند به ایجاد احساس سیری و تأمین مواد مغذی کلیدی کمک کنند. بر این اساس به جای برنج و نان سفید و سایر محصولات غله تصفیه شده مانند پاستا و نان تهیه شده از گندم کامل، برنج قهوه ای، بلغور و جو دوسر را انتخاب کنید.

عاداتی بسازید که وزن شما را اضافه نکند. با صرف نظر از غذاهایی که چربی های جامد و شکر اضافه شده بالایی دارند، کالری را کاهش دهید. گوشت های چرب مانند دنده، بیکن و هات داگ را محدود کنید. کیک ها، کلوچه ها، آب نبات ها و بستنی باید تنها گاهی مصرف شوند. برای تنظیم مقدار غذایی که می خورید از بشقاب های کوچک تری استفاده کنید.

آقایان باید بدانید که آب نسبت به خیلی از انتخاب های روتین نوشیدنی، انتخاب بهتری است. نوشیدنی ها می توانند حدود ۴۰۰ کالری در روز به رژیم غذایی اضافه کنند. ازاین رو نوشیدنی های دارای کالری بالا را محدود کنید. از نوشابه های انرژی زا، نوشابه های ورزشی و سایر نوشابه های شکردار، صرف نظر کنید.

بخارپز کردن سبزیجات و کباب کردن مرغ را امتحان نمایید. خوردن غذاهایی که در منزل توسط خودتان پخته شده اند به شما اجازه می دهد مقدار و نوع چیزی را که می خورید کنترل کنید.

به محتویات غذاها توجه کنید. از برچسب اطلاعات تغذیه ای و برچسب مواد تشکیل دهنده برای پی بردن به محتوای مواد مغذی غذاها و نوشیدنی ها استفاده کنید. مصرف غذاهایی را که شکر یا چربی تشکیل دهنده اول و اصلی شان است، کاهش دهید.

بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی تهران، هر زمانی که می توانید، فعال باشید. از دوستان یا خانوده تان بخواهید زمانی که برای پیاده روی، دوچرخه سواری یا دویدن طولانی می روید به شما بپیوندند. فعالیت هایتان را متنوع کنید تا انگیزه تان حفظ شود. با فعالیت بدنی بازوها، پاها و عضلات هسته ای خویش را حداقل دو روز در هفته تقویت کنید. فعال بودن برای مدت ۱۰ دقیقه هم تفاوت بوجود می آورد.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.