شایع ترین علایم سیاتیک

یسکافه: به گزارش یسکافه، سیاتیک عارضه ایست که سبب ایجاد درد در سراسر مسیر عصب سیاتیک از نیمه پایینی کمر به سمت پاها و در یک یا هر دو پا می شود.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، این عارضه اگر خفیف باشد معمولاً در عرض چهار تا شش هفته بهتر می شود اما امکان دارد بیشتر هم زمان ببرد.
سیاتیک معمولاً یک طرف بدن را تحت تأثیر قرار می دهد، از قسمت پایین کمر یا باسن آغاز می شود و تا یک پا توسعه پیدا می کند که البته گاهی این عارضه در هر دو پا بروز می کند.
درد سیاتیک می تواند بسیار متنوع باشد، از یک درد خفیف گرفته تا احساس سوزش شدید یا درد شکنجه آور.
افراد امکان دارد در ناحیه لگن، پشت ران و ساق پا، کف پا یا انگشتان احساس گزگز، بی حسی یا درد داشته باشند.
این عارضه گاهی می تواند احساسی مانند تکان خوردن یا شوک الکتریکی ایجاد نماید. همینطور نشستن طولانی مدت می تواند علایم سیاتیک را تشدید کند.
هنگامی که فرد درحال حرکت است، علایم اغلب بدتر می شوند. همینطور افرادی که گرفتار سیاتیک هستند امکان دارد گرفتار کمردرد هم بشوند.
سازمان خدمات ملی سلامت بریتانیا (NHS) سفارش می کند که افراد مبتلا به این عارضه تا حد امکان به فعالیتهای عادی خود ادامه داده و برای سیاتیک تمرین های منظم انجام دهند.
درمان معمولی سیاتیک شامل تمرین های ورزشی و کششی است. پزشک عمومی همینطور امکان دارد شما را به فیزیوتراپی یا پشتیبانی روانشناختی ارجاع دهد تا به شما برای کنار آمدن با درد کمک نماید.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، در عین حال سفارش می شود که در صورت وخیم تر شدن درد یا وقتی مانع انجام فعالیتهای عادی شما می شود برای دریافت درمان های تخصصی به پزشک رجوع کنید.

منبع:

برچسب ها:, ,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.