محققان بریتانیایی می گویند؛ رژیم غذایی کم کربوهیدرات در بهبود دیابت نوع۲ موثر است

یسکافه: نتایج یک پژوهش نشان میدهد که یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات می تواند به افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کمک نماید تا به بهبودی برسند.

به گزارش یسکافه به نقل از مهر به نقل از مدیکال نیوز، مطالعات نشان داده است که کاهش وزن با کاهش کالری میزان مصرف می تواند منجر به بهبود دیابت نوع ۲ شود و شامل بازگشت قند خون به سطح پیش دیابتی در صورت عدم وجود داروها باشد.
نتایج مطالعه نشان داد که حدود ۹۷ ٪ از بیماران دیابت نوع ۲ که رژیم غذایی کم کربوهیدرات را اتخاذ نموده اند، در کنترل گلیسمی خون عالی عمل کرده بودند.
حدود ۵۱ ٪ از بیماران دیابت نوع ۲ پس از پیروی از رژیم غذایی کم کربوهیدرات بهبود یافته اند.
این یافته ها نشان میدهد که یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات می تواند یک گزینه غیر دارویی مناسب برای دستیابی به کنترل گلیسمی خوب و بهبودی بالقوه در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ باشد.
دکتر «دیوید اونوین»، سرپرست تیم تحقیق ازبخش جراحی نوروود انگلستان، اظهار داشت: «به طرز باورنکردنی، ۷۷ ٪ از کسانی که در سال اول تشخیص ابتلاء به دیابت نوع ۲ این رژیم غذایی را اتخاذ کردند، به بهبودی رسیدند. این مسئله نشان دهنده یک فرصت بسیار مهم برای تحقیقات بیشتر است.»
با این حال، لازم به ذکر است که بهبود دیابت به این معنا نیست که این بیماری درمان می شود و سطح قند خون بطور بالقوه می تواند به سطح دیابتی برگردد.
اتخاذ یک رژیم غذایی سالم می تواند به افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کمک نماید تا به بهبودی برسند، اما شواهد متناقضی در مورد اثربخشی رژیم های مختلف وجود دارد. یکی از رویکرد های رژیم غذایی برای کاهش وزن شامل کاهش مصرف کربوهیدرات ها است.
یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات شامل محدود کردن مصرف غذاهایی است که میزان قند بالایی دارند و منجر به افزایش سطح قند خون می شوند.
به طور خاص، چنین رژیم غذایی شامل محدود کردن مصرف کربوهیدرات هایی مانند نان، برنج و سیب زمینی در حین افزایش مصرف سبزیجات برگ سبز، ماهی، گوشت، آجیل و میوه است.
شواهدی وجود دارد که نشان میدهد رژیم کم کربوهیدرات می تواند به افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ کمک نماید تا در کوتاه مدت به بهبودی برسند.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.