رییس سازمان غذا و دارو : ذخیره آنتی بیوتیک های خوراکی در کشور مناسب می باشد

به گزارش یسکافه، معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو اظهار داشت: هم اکنون وضعیت آنتی بیوتیک های خوراکی نسبت به ماه های گذشته، با افزایش تولید و واردات بهبود یافته و ذخیره مناسبی از آنتی بیوتیک های خوراکی در کشور وجود دارد.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، سید حیدر محمدی در اجلاس روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور در مشهد مقدس، گفت: در یکی دو هفته گذشته، میزان مناسبی از داروهای بیهوشی وارد کشور شده و هفته گذشته نخستین پارت از داروی بیهوشی «بوپیواکائین» تولید داخل وارد بازار شد و داروی «روپیواکائین» نیز هفته آتی وارد بازار می شود.
وی ادامه داد: در گذشته میزان تامین ماهانه پروپوفول ۲۰۰هزار عدد بود اما در حاضر این عدد به ۸۰۰ هزار رسیده است و ذخیره این دارو نیز در وضعیت مناسبی قرار دارد.
معاون وزیر بهداشت با اشاره به کمبود شربت استامینوفن در ماه های قبل، اظهار داشت: هم اکنون مازاد تولید شربت استامینوفن داریم و ذخیره بسیار خوبی در شرکت های تولیدی و پخش دارو وجود دارد.
رئیس سازمان غذا و دارو اشاره کرد: دانشگاه های علوم پزشکی بوسیله سامانه تیتک و دسترسی در این سامانه می توانند موجودی سایر دانشگاه ها و استانها را ببینند تا در صورت کمبود برخی اقلام بتوانند، جابجا و از دانشگاه های دیگر، تامین کنند.
دکتر محمدی اشاره کرد: با پیگیری های ویژه و شبانه روزی وزیر بهداشت قرار شد که ۱۰ هزار میلیارد تومان از مسیرهای دیگر به جز هدفمندی یارانه ها، برای دارو اختصاص یابد که ۹۰۰۰ میلیارد تومان آن انجام شده که ۳۶۰۰ میلیارد تومان برای بیمه سلامت، ۴۵۰۰ میلیارد تومان برای بیمه تامین اجتماعی و ۹۰۰ میلیارد تومان نیز برای بیمه نیروهای مسلح در نظر گرفته شده است.
بر طبق گزارش وبدا، وی اظهار داشت: مراکز درمانی و دانشگاه ها در ارائه اسناد بیمه ای نباید تاخیر داشته باشند تا سریعا تسویه شود و تقاضا داریم که بیمه ها، علی الحساب اسناد را پرداخت کنند تا مطالبات حوزه دارو، پرداخت گردد.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.