تاکید سازمان جهانی بهداشت بر کاهش مصرف نمک

به گزارش یسکافه، سازمان جهانی بهداشت (WHO) در گزارش تازه ای درباره ی فواید کاهش مصرف نمک برای سلامتی اعلام نمود: جهان درحال دور شدن از هدف خود برای کاهش 30 درصدی مصرف نمک در سطح بین المللی تا سال 2025 است.
به گزارش یسکافه به نقل از شبکه خبری بی بی سی، در این گزارش تاکید گردیده است که بااینکه تمام ۱۹۴ کشور عضو WHO به هدف تعیین شده در سال ۲۰۱۳ متعهد شدند اما فقط ۵ درصد از کشورهای عضو این سازمان با اجرای سیاست های الزامی و جامع، توانسته اند کاهش مصرف سدیم را عملی کنند.
کارشناسان این سازمان در گزارش مزبور خاطر نشان کرده اند: این پیشرفت کُند بوده و تنها چند کشور توانسته اند مصرف سدیم را کاهش دهند اما هیچ کشوری نتوانسته بطور کامل به هدف تعیین شده برسد.
بگفته موسسه سنجش و ارزیابی سلامت، سدیم یک ماده مغذی لازم است اما مصرف بیش از اندازه آن خطر مبتلاشدن به بیماریهای قلبی، سکته مغزی و مرگ زودرس را در افراد می افزاید و هر ساله موجب حدود دو میلیون مرگ سریع در سراسر دنیا می شود.
در صورتیکه منبع اصلی سدیم، نمک خوراکی (سدیم کلرید) است اما طعم دهنده های دیگری مانند سدیم گلوتامات نیز همچون این منابع هستند.
اختتام پیام

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.