عواملی که می تواند در پیشبینی طول عمر راهنمای ما باشد

به گزارش یسکافه، خراسان رضوی عوامل شگفت انگیزی وجود دارد که پیشبینی می کند آیا افراد بعد از ۷۰ سالگی ۲، پنج یا ۱۰ سال بیشتر عمر خواهند کرد یا خیر.

به نقل از هلث، نتایج تحقیقی نشان داده است که طول عمر را میتوان با عواملی مانند توانایی بالا رفتن از پله ها، سطح کلسترول، سیگار کشیدن و خرید مواد غذایی یا کارهای سنگین خانه پیش بینی نمود.

این موارد برخلاف مدل سنتی است که برای پیشبینی امید به زندگی به شرایط پزشکی مانند بیماری قلبی و سرطان بستگی دارد. مدل کنونی امکان دارد به پزشکان کمک نماید پیشبینی کنند که آیا بیماران بالای ۷۰ سال شانس زندگی ۲، پنج یا ۱۰ سال بیشتر را دارند یا خیر.

پروفسور ویرجینیا بایرز کراوس، نویسنده اول این مطالعه، اظهار داشت: این تحقیق برای تعیین دلایل نزدیک به طول عمر طراحی شده است؛ عواملی که نشان داده است آیا یک فرد احیانا ۲ سال یا ۱۰ سال بیشتر زندگی می کند.

اگر این اقدامات به درستی اعمال شود، می تواند به تعیین فواید و کاهش بار آزمایش های غربالگری و درمان برای افراد مسن کمک نماید.

گروه تحقیقاتی ۱۵۰۰ نمونه خون از افراد مسن را به همراه انجام چندین مصاحبه و پرسشنامه در مورد تاریخچه سلامت و عادات شرکت کنندگان مانند عملکرد شناختی، افسردگی، خواب، مصرف الکل، سیگار کشیدن و فعالیت بدنی را تحلیل و بررسی کردند.

این تحقیق ۱۷ متغیر را شناسایی کرد که مدت زمان زندگی یک فرد را پیشبینی می کند؛ عملکرد جسمی، پیشبینی کننده طول عمر در هر مدت زمانی (۲، پنج و ۱۰ سال) بود. عملکرد شناختی و سن (جوان تر بودن) اثرات قوی برای پیشبینی زندگی پنج و ۱۰ سال بیشتر داشتند و سالهای کمتر سیگار کشیدن (در رتبه اول برای افراد غیر سیگاری) و عملکرد جسمی مانند سرعت راه رفتن سریع، باغبانی، بالا رفتن از پله ها، نظافت خانه و خرید مواد غذایی قوی ترین عوامل برای پیشبینی طول عمر ۱۰ ساله بودند.

به طور غیرمنتظره، شرایط پزشکی مانند بیماری قلبی یا سرطان بعنوان یکی از پیشبینی های کلیدی برای طول عمر شناسایی نشد.

سطوح بالاتر کلسترول خوب HDL عاملی غالب برای پیشبینی زندگی ۲ سال بیشتر بود.

پروفسور کراوس توضیح داد: این مورد بخصوص اعجاب انگیز بود؛ فرض می نماییم که این ذرات بسیار کوچک HDL به اندازه ای هستند که در جمع آوری و پاکسازی اندوتوکسین، مولکول قوی ایجادکننده التهاب از میکروب های روده (VBKMP۱) از گردش خون بهترین هستند.

این ذره کوچک امکان دارد به بهترین وجه بتواند وارد گوشه ها و سوراخ های سلول ها شود تا کلسترول بد را از بین ببرد؛ ازاین رو داشتن تعداد بیشتری از آنها می تواند این مزیت محافظتی را فراهم آورد.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.