صدمه آلودگی هوا به مردم از پیش از تولد تا پیری آنها

به گزارش یسکافه، داده های مطالعات جدید نشان داده است که آلودگی هوا در تمام مراحل زندگی همچون در کاهش تعداد اسپرم و صدمه به رشد جنین، به افراد صدمه می رساند.
به گزارش یسکافه به نقل از ایندیپندنت، مروری بر شواهد کلیدی در مورد اثرات آلودگی هوا، نتیجه بیشتر از ۳۵ هزار مطالعه در ۱۰ سال گذشته، راه های صدمه رسانی از پیش از تولد تا پیری را به تفصیل بیان کرده است.
متخصصان از گروه تحقیقات محیطی امپریال کالج لندن گفتند ذرات معلق، پی ام ۲.۵ (PM۲.۵) و دی اکسید نیتروژن (NO۲) بخصوص خیلی مضرند – که هر دو از اگزوز خودرو ها ناشی می شوند.
آنها گفتند که هیچ مدرکی برای شناسایی آستانه ای که در آن پی ام ۲.۵ هیچ ضرری نداشته باشد وجود ندارد و حتی افرادی که در کمترین آلودگی حومه لندن زندگی می کنند هنوز تحت تأثیر قرار می گیرند.
نویسندگان این مطالعه نوشتند: در حالیکه ارقام درج شده در سرخط اخبار در مورد تأثیر آلودگی هوا بر سلامت بر تعداد معادل مرگ های زودرس تمرکز می کنند، تاثیرات گسترده تر در نقش آلودگی هوا در حجم بیماری های مزمن پنهان مانده است. این ها کیفیت زندگی ما را تحت تأثیر قرار می دهد و از راه هزینه های اضافی بهداشتی و مراقبت های اجتماعی و همینطور توانایی ما برای یادگیری، کار و کمک به جامعه، هزینه های زیادی را بر جامعه تحمیل می کند.
در دوران بارداری، آلودگی هوا به رشد جنین صدمه می رساند و می تواند سبب وزن کم هنگام تولد، سقط جنین و تعداد کم اسپرم در مردان شود. در کودکان می تواند رشد ریه را متوقف نماید، سبب آسم شود و بر فشارخون، توانایی های شناختی و سلامت روان تأثیر بگذارد. در بزرگسالی هم احتمال مرگ زودهنگام از راه چندین بیماری مزمن، سرطان و سکته مغزی را زیاد می کند.
نویسندگان نوشتند: شاید مهم ترین یافته جدید شواهد در ارتباط با تأثیر آلودگی هوا بر سلامت مغز همچون سلامت روان و زوال عقل و تاثیرات اولیه زندگی است که می تواند در آینده به تحمل اختلالات در ارتباط با سلامتی در بین جمعیت منجر شود. هر دو نشان دهنده هزینه های قابل توجه اما هم اکنون نامشخص برای جامعه و اقتصاد هستند.
بهداشت عمومی انگلیس تخمین زده است که سالانه ۴۳ هزار نفر در این کشور به علت آلودگی هوا جان خویش را از دست می دهند و اگر اقدامی انجام نشود امکان دارد تا سال ۲۰۳۵، تا ۱۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون پوند برای این کشور هزینه داشته باشد.
نویسندگان این مطالعه می گویند: هدف سیاست ها باید کاهش صدمه های انباشته ناشی از آلودگی هوا و تخریب سلامت باشد و علاوه بر آن از افرادی که در مقابل غلظت های فعلی آلودگی صدمه پذیر شده اند، حفاظت کند.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.