۶ فایده فعالیت بدنی منظم

به گزارش یسکافه، داشتن یک برنامه تمرینی و فعالیت بدنی مناسب و کافی برای حفظ سلامتی و تناسب اندام برای همه افراد ضروری می باشد.
به گزارش یسکافه به نقل از مدیکال اکسپرس، فعالیت بدنی منظم و ورزش می تواند منجر به افزایش طول عمر شده و زندگی شادتری را برای افراد به ارمغان بیاورد.
در ادامه به شش مورد از فواید اصلی داشتن فعالیت بدنی منظم خواهیم پرداخت:
۱. ورزش، وزن را کنترل می کند
ورزش می تواند به کنترل وزن، پیشگیری از افزایش وزن یا حفظ روند کاهشی وزن کمک نماید. وقتی فعالیت بدنی دارید، کالری می سوزانید وهرچه فعالیت شدیدتر باشد، کالری بیشتری می سوزانید.
۲. ورزش با بیماری های قلبی مبارزه می کند
فعال بودن، لیپوپروتئین با چگالی بالا یا HDL یا کلسترول “خوب” را افزایش داده و تری گلیسیریدهای ناسالم را می کاهد. همینطور سبب می شود خون شما به آرامی جریان داشته باشد که خطر مبتلا شدن به بیماری های قلبی عروقی را می کاهد.
۳. ورزش سبب بهبود خلق و خو می شود
فعالیت بدنی مواد شیمیایی مختلف در مغز را تحریک می کند که امکان دارد احساس شادی، آرامش بیشتر و در عین حال اضطراب کمتری در شما ایجاد نماید. همینطور امکان دارد با ورزش منظم نسبت به ظاهر خود احساس بهتری پیدا کنید که می تواند اعتماد به نفس شما را افزایش داده و عزت نفس شما را بهبود بخشد.
۴. ورزش سبب افزایش انرژی می شود
فعالیت بدنی منظم می تواند قدرت عضلانی شما را بهبود بخشد و استقامت شما را افزایش دهد. ورزش، اکسیژن و مواد مغذی را به بافت های شما می رساند و به سیستم قلبی عروقی شما کمک می نماید کارآمدتر شود. همینطور هنگامی که سلامت قلب و ریه شما بهبود یابد، انرژی بیشتری برای انجام کارهای روزانه خواهید داشت.
۵. ورزش، خواب را بهبود می بخشد
فعالیت بدنی منظم می تواند به شما کمک نماید سریع تر بخوابید، بهتر بخوابید و خواب عمیق تری داشته باشید.
۶. ورزش به بهترشدن زندگی اجتماعی کمک می کند
ورزش و فعالیت بدنی می تواند لذت بخش باشد. ورزش به شما این فرصت را می دهد که آرام شوید، از فضای باز لذت ببرید یا به آسانی در فعالیتهایی شرکت کنید که شما را خوشحال می کند. فعالیت بدنی همینطور می تواند به شما در ارتباط با خانواده یا دوستان در یک محیط اجتماعی سرگرم کننده کمک نماید.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.