جزییات دیدار وزیر بهداشت کشورمان با وزرای بهداشت کشورهای مالزی، اوگاندا و کوبا

یسکافه: وزیر بهداشت در حاشیه هفتاد و ششمین مجمع جهانی بهداشت در ژنو با وزرای بهداشت کشورهای کوبا، مالزی و اوگاندا ملاقات و گفتگو کرد.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، دکتر بهرام عین اللهی دردیدار با وزیر بهداشت مالزی با اشاره به زمینه های گسترده همکاریهای سلامت محور بین ایران و مالزی، تقویت گردشگری سلامت بین دو کشور را با عنایت به توانمندی ها و ظرفیتهای ایران و مالزی، مهم توصیف کرد.
وی با اشاره به پیشرفت های چشم گیر علوم پزشکی و شرکت های دانش بنیان در ایران در ساخت داروهای های تک و تجهیزات پیشرفته پزشکی، تصریح کرد: ربات جراح سینا، نمونه ای از این پیشرفت ها است که بتازگی عملکرد آن در مسافرت رئیس جمهور کشورمان به اندونزی، بررسی گردید.
عین اللهی همین طور با تأکید بر لزوم تقویت ارتباطات کشورهای مسلمان، اشاره کرد: کشورهای دوست مانند ایران و مالزی می توانند با تسهیل رفت و آمد دانشمندان و برگزاری همایش های علمی و تحقیقاتی مشترک در راستای ارتقای سلامت و علوم پزشکی گام بردارند.

وی با اشاره به تشکیل گروه ۵ در منطقه به میزبانی ایران و با مشارکت پاکستان، افغانستان، عراق، تاجیکستان و سازمان جهانی بهداشت، اظهار داشت: خیلی از نیازهای بهداشتی، درمانی و تحقیقاتی با تقویت دیپلماسی سلامت قابل رفع است. همین طور لازم است کارگروهی تخصصی برای تقویت روابط وزارت بهداشت ایران و مالزی و بررسی زمینه های همکاری تشکیل گردد.
در این جلسه خانم دکتر صالحه مصطفی _ وزیر بهداشت مالزی نیز بر لزوم تقویت همکاریهای بهداشتی مالزی و ایران اصرار کرد و اظهار داشت: از با اهمیت ترین زمینه های همکاری متقابل، تبادل استاد و دانشجو و ارتقای تعاملات علمی و دانشگاهی است.

به گفته ی ایشان، همکاریهای کشورهای اسلامی در عرصه سلامت، اهمیت بسیار زیادی دارد.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، عین اللهی همین طور در دیدار با جین راس ایسنک _ وزیر بهداشت اوگاندا، اظهار داشت: ایران توجه خاصی به کشورهای قاره آفریقا و مناسبات با آنها دارد و گسترش تعاملات در عرصه پزشکی میان دو کشور را سازنده می داند.
وی ادامه داد: امیدواریم ارتباطات مؤثری بین نظام های سلامت دو کشور شکل گیرد.
در این جلسه خانم جین راس ایسنک وزیر بهداشت اوگاندا نیز، بر توسعه تبادلات در عرصه پزشکی با ایران اصرار کرد و اظهار داشت: همکاری اوگاندا با جمهوری اسلامی در عرصه های بهداشت، پیشگیری و درمان برای اوگاندا با اهمیت و راهبردی است.
عین اللهی همین طور در دیدار با آنخل پورتال میراندا _ وزیر بهداشت کوبا، این کشور را کشوری انقلابی دانست و تاکید کرد که مردم ما این کشور را به خوبی می شناسند و به آن علاقه دارند.

وی ادامه داد: روابط ایران و کوبا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، همیشه مناسباتی نزدیک و سازنده بوده و این همکاری در عرصه تولید واکسن و مهار کرونا مؤثر و مثال زدنی بوده است.
وی ادامه داد: امیدواریم ارتباطات مؤثری بین شبکه های بهداشتی دو کشور که از برخی نقاط مشترک برخوردار می باشند، شکل گیرد.
در این جلسه خوزه آنخل پورتال میراندا وزیر بهداشت کوبا نیز خواهان تبادل فناوری های سلامت خصوصاً فناوری تولید واکسن با ایران شد و اظهار داشت: کوبا از همکاری با جمهوری اسلامی در عرصه های بهداشت، پیشگیری، درمان، دارو و تجهیزات پزشکی استقبال می کند.
بنابر اعلام وبدا، هفتاد و ششمین اجلاس مجمع جهانی سلامت از ۳۱ اردیبهشت با حضور نمایندگانی از ۱۹۴ کشور جهان در ژنو مقر اروپایی سازمان ملل متحد برگزار شده است.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.