محققان دانمارکی می گویند؛ رژیم غذایی گیاهی به حفظ سلامت قلب کمک می کند

یسکافه: برمبنای یک تحلیل و بررسی جدید از تمام شواهد حاصل از آزمایشات بالینی انتشار یافته از سال 1982، رژیم های گیاهخواری منجر به کاهش سطح کلسترول و چربی خون می شود.

به گزارش یسکافه به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، در مقایسه با افرادی که از رژیم غذایی همه چیز خواری استفاده می نمایند، افرادی که از رژیم غذایی گیاهی پیروی می کنند، میانگین کاهش ۷ درصدی سطح کلسترول کل را نسبت به سطوح اندازه گیری شده در ابتدای مطالعات، کاهش ۱۰ درصدی در سطح کلسترول بد LDL و کاهش ۱۴ درصدی آپولیپروتئین B، پروتئین خونی که برای تخمین سطح کلسترول استفاده می شود، نشان دادند.
این نتایج نشان داد که رژیم های غذایی گیاهی می توانند نقش مهمی در کاهش انسداد شریان ها داشته باشند و در نتیجه خطر سکته و حملات قلبی را کاهش دهند.
دکتر «روث فریک اشمیت»، محقق ارشد در دانشگاه کپنهاگ دانمارک، اظهار داشت: «اگر افراد از سنین پایین آغاز به خوردن رژیم های گیاه خواری کنند، احتمال کاهش خطر بیماریهای قلبی عروقی ناشی از انسداد شریان ها بسیار زیاد است.»
محققان دریافتند رژیم های گیاهخواری برای افراد مختلف از وزن طبیعی تا چاق مفید می باشد.
برای بررسی، پژوهشگران داده های ۳۰ کارآزمایی بالینی را با نزدیک به ۲۴۰۰ شرکت کننده، که میان سالهای ۱۹۸۲ تا ۲۰۲۲ انتشار یافته بود، تحلیل و بررسی کردند.
شرکت کنندگان در ۳۰ مطالعه از یک رژیم گیاهخواری یا رژیم غذایی همه چیزخواری شامل گوشت و محصولات لبنی پیروی می کردند. مدت زمان رژیم غذایی از ۱۰ روز تا پنج سال با میانگین ۲۹ هفته متغیر بود.
محققان خاطرنشان کردند که سالانه بیش از ۱۸ میلیون نفر در سرتاسر جهان بر اثر بیماری قلبی جان خودرا از دست می دهند، که آنرا به سبب اصلی مرگ و میر در جهان تبدیل می کند.
آنها افزودند که تغییر رژیم به سمت گیاهخواری نیز می تواند به جلوگیری از تغییرات آب و هوایی کمک نماید.
بررسی های سیستماتیک اخیر نشان داده است که اگر جمعیت کشورهای پردرآمد به رژیم های غذایی گیاهی روی آورند، انتشار خالص گازهای گلخانه ای می تواند بین ۳۵ تا ۴۹ درصد کم شود.
فریک اشمیت اشاره کرد که داروهای استاتینی کاهنده کلسترول همچنان نسبت به رژیم های گیاهی در کاهش چربی ها و سطوح کلسترول برتری دارند و بیماران نباید با پیروی از رژیم های گیاهی، مصرف داروهای استاتین خودرا قطع کنند.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.