افتتاح نخستین مرکز عرضه خدمات اولیه سلامت برپایه فناوری در تبریز

به گزارش یسکافه، آذربایجان شرقی اولین مرکز عرضه خدمات اولیه سلامت برپایه فناوری در مرکز بهداشتی درمانی الهیه تبریز با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورد افتتاح قرار گرفت.
دکتر بهرام عین اللهی روز جمعه. ۱۹ خرداد در آیین افتتاح این مرکز با تکیه بر لزوم استفاده از فناوری های نو و پیشرفته در عرضه خدمات غیرحضوری به مردم اظهار داشت: خود مراقبتی با استفاده از ابزارهای پیشرفته بعنوان یکی از سیاست های وزارت بهداشت مورد پیگیری قرار گرفته و خوشبختانه امروز در شهر تبریز شاهد افتتاح مرکز برپایه فناوری های نو در این خصوص بودیم.
وی ضمن اعلام پشتیبانی از اجرای پروژه های برپایه فناوری های پیشرفته در حوزه بهداشت اظهار داشت: انتظار می رود در فازهای بعدی پروژه کلیه خدمات بدون احتیاج به رفتن به مراکز بهداشتی صورت گیرد و این اقدامات مورد حمایت وزارت بهداشت خواهد بود.
وی افزود: در این طرح ایجاد پرونده سلامت با استفاده از ابزارهای جدید و الکترونیکی و بدون احتیاج به پزشک و مراقب بهداشت صورت می گیرد و کلیه اطلاعات به صورت سیستمی در پرونده الکترونیک فرد ثبت شده و بازخوردهای لازم از راه سیستم به فرد داده می شود.
دکتر حسین فرشیدی معاون بهداشت وزیر هم در این آیین، ارتقای سواد سلامت را بعنوان یکی از استراتژی های مهم این وزارت دانست و اظهار داشت: هم اکنون سه دانشگاه در بحث سواد سلامت فعال می باشند که امیدواریم با همگرایی فعالیتهای صورت گرفته در این دانشگاه ها بتوانیم محتوای متناسب با نیاز روز جامعه تهیه و تولید کرده و در اختیار مردم قرار دهیم.
گفتنی است؛ در ادامه این مراسم تلویزیون سلامت توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مورد افتتاح قرار گرفت؛ بالغ بر ۳۰۰ محتوای آموزشی در چارچوب تلویزیون سلامت تهیه، تولید و در بستر الکترونیک در اختیار مراجعین مراکز بهداشتی و درمانی قرار می گیرد.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.