یافته محققان بریتانیایی؛ تغذیه طولانی تر با شیرمادر و کسب نمرات بهتر در مدرسه

به گزارش یسکافه، به قول محققان، تغذیه با شیر مادر می تواند زمینه ساز نمرات خوب در مدرسه باشد.

به گزارش یسکافه به نقل از مهر به نقل از هلث دی نیوز، با این وجود، یافته های یک مطالعه جدید نشان می دهد، تفاوت ها بین افرادی که از شیر مادر تغذیه می کردند و افرادی که از شیر مادر تغذیه نمی کردند، در مورد نمرات و نمرات آزمون استاندارد شده اندک بود.
دکتر «رنه پریرا الیاس»، محقق ارشد از واحد دانشگاه آکسفورد، اظهار داشت: «تغذیه با شیر مادر سبب رشد مغز می شود، که امکان دارد با عملکرد بهتر تحصیلی همراه باشد.»
او می گوید: «اگرچه می بینیم کودکانی که مدت طولانی تری از شیر مادر تغذیه می کنند بهتر از کودکانی هستند که اصلاً از شیر مادر تغذیه نشده اند، با این وجود، تفاوت بین کودکانی که برای مدت طولانی از شیر مادر تغذیه شده اند و کودکانی که شیر مادر نخورده اند، زیاد نیست.»
وی اضافه کرد: «در صورت امکان و زمانیکه زنان تصمیم به شیر دادن دارند، باید از آن حمایت کرد چونکه فواید بسیار دیگری هم دارد. اما اگر زنان نمی توانند شیر بدهند، نباید نگران باشند که فرزندانشان در مدرسه وضعیت بدتری خواهند داشت، چونکه این تفاوت ها خیلی کم است.»
برای این مطالعه، محققان داده هایی را در مورد نزدیک به ۵۰۰۰ کودک متولد شده در بریتانیا بین سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۲ را جمع آوری کردند. این کودکان در سنین ۳، ۵، ۷، ۱۱، ۱۴، ۱۷ و ۲۲ ساله تحت نظر بودند.
به طور خاص، تیم تحقیقاتی به بررسی ارتباط بین عملکرد در آزمون های استاندارد شده در زبان انگلیسی و ریاضیات در سن ۱۶ سالگی و مدت زمانیکه کودک با شیر مادر تغذیه شده بود، پرداخت.
محققان دریافتند تنها ۱۹ درصد از کودکانی که حداقل ۱۲ ماه با شیر مادر تغذیه شده بودند، در آزمون انگلیسی خود ناموفق بودند، در مقایسه با ۴۲ درصد از کودکانی که هیچگاه با شیر مادر تغذیه نشده بودند.
در ریاضیات، ۲۴ درصد از کودکانی که حداقل ۱۲ ماه با شیر مادر تغذیه شده بودند، در آزمون خود مردود شدند، در مقایسه با ۴۲ درصد از کودکانی که هیچگاه با شیر مادر تغذیه نشده بودند.
در مجموع، محققان دریافتند کودکانی که حداقل یک سال از شیر مادر تغذیه کرده اند، ۳۹ درصد بیشتر احتمال دارد که هر دو امتحان را با نمرات بالا پشت سر بگذارند و ۲۵ درصد کمتر احتمال دارد که در آزمون انگلیسی مردود شوند.

برچسب ها:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.