اختصاص ۱ و نیم میلیارد دلار ارز ترجیحی به دارو و تجهیزات پزشکی

به گزارش یسکافه، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اختصاص یک و نیم میلیارد دلار ارز ترجیحی به دارو و تجهیزات پزشکی امسال آگاهی داد و اظهار داشت: با توافقات خوبی که در دولت انجام شده است در امسال، دارو و تجهیزات پزشکی از معدود کالاهایی هستند که ارز ترجیحی دریافت می کنند.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، دکتر بهرام عین اللهی با اشاره به اینکه در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی دانشمندان جوان، مؤمن و متخصص ایرانی کار های جهادی انجام داده اند، عنوان کرد: قرارگاهی با نام دارو و تجهیزات پزشکی در وزارت بهداشت تشکیل شده که در این قرارگاه، همه عوامل مؤثر در تهیه دارو و تجهیزات، حضور پیدا می کنند و توافقاتی صورت می گیرد که همه ملزم به اجرای آنها هستند.
وی اظهار داشت: تهیه دارو و تجهیزات پزشکی یک فعالیت بین سازمانی است یعنی سازمان های مختلفی همچون بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه، تأمین اجتماعی و وزارت اقتصاد در این فرایند موثرند و کم کاری هر یک می تواند سبب اختلال در تولید و تأمین دارو شود.
وزیر بهداشت اضافه کرد: خوشبختانه هماهنگی ها و توافقات خوبی در دولت صورت گرفته؛ به صورتی که سالجاری دارو و تجهیزات پزشکی از معدود کالاهایی هستند که ارز ترجیحی دریافت می کنند و یک و نیم میلیارد به این حوزه اختصاص یافته است.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.