مطالعات محققان ایتالیایی نشان می دهد؛ مصرف الکل روند پیشرفت بیماری آلزایمر را تسریع می کند

به گزارش یسکافه، تحقیقات جدید محققان دانشگاه بولونیا ایتالیا نشان داده است که ترکیب استعداد ژنتیکی با مصرف الکل پیشرفت بیماری آلزایمر را تسریع می کند.

به گزارش یسکافه به نقل از مهر به نقل از مدیکال نیوز، این تحقیق که بر روی موش ها انجام شد، نشان داد که دوره های مکرر مسمومیت با الکل در جوندگان دارای استعداد ژنتیکی ابتلاء به آلزایمر منجر به تغییر الگوهای بیان ژن می شود که نشان دهنده پیشرفت سریع تر بیماری در مغز آنها است.
این یافته ها مکانیسم های مولکولی زیربنایی از دست دادن حافظه را روشن می کند و امکان دارد نتایج گسترده تری برای درک و درمان بیماری آلزایمر، صرف نظر از مصرف الکل داشته باشد.
به منظور بررسی تاثیر الکل بر بیماری آلزایمر، محققان آزمایشی را انجام دادند که در آن موش ها طی چند ماه در معرض مصرف مکرر الکل قرار گرفتند که منعکس کننده سطوح قرار گرفتن در معرض الکل در افراد مبتلا به اختلال مصرف الکل بود.
آنها رفتار موش های گروه کنترل را با موش هایی که دارای سه جهش ژنی خاص در رابطه با استعداد ابتلاء به بیماری آلزایمر بودند، مقایسه کردند.
نتایج این مطالعه نشان داد موش های در معرض الکل کاهش تدریجی در توانایی یادگیری و به خاطر سپردن الگوهای مکان یابی نشان دادند و این اختلالات شناختی را در سنین پایین تری نسبت به گروه کنترل نشان دادند.
محققان اختلالات شناختی را در موش های تحت مصرف الکل، تقریبا ۲ ماه پیش از بازه زمانی معمولی که چنین صدمه هایی آشکار می شد، مشاهده نمودند.
برای درک مکانیسم های اساسی اختلال مصرف الکل، محققان تحلیل و بررسی دقیقی از بیان ژن در مغز موش هایی که در معرض الکل قرار داشتند و آنهایی که در معرض الکل نبودند، انجام دادند.
نتایج نشان داد که قرار گرفتن در معرض الکل منجر به تغییرات قابل توجهی در بیان ژن در سرتاسر قشر جلوی مغز می شود.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.