مدیرکل دفتر بازرسی سازمان غذا و دارو اعلام کرد کشف ۴ میلیون کالای سلامت محور بدون مجوز و تقلبی

یسکافه: مدیرکل دفتر بازرسی، رسیدگی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو از کشف چهار میلیون قلم کالای سلامت محور بدون مجوز و تقلبی به ارزش حدودی 180 میلیارد تومان در سال 1401 آگاهی داد.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا شریفی در همایش بازرسان معاونت های غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور با اشاره به این که پیشگیری و مقابله با قاچاق کالاهای سلامت محور از وظایف مهم سازمان غذا و دارو است، اضافه کرد: حوزه آموزش یکی از وظایف سازمان غذا و دارو برای پیش گیری از قاچاق و تقلب است که برمبنای سیاست های بالادستی ابلاغ گردیده است و دراین زمینه، ۱۳۶ هزار نفر در سال ۱۴۰۱ آموزش دیده اند.
وی ادامه داد: در عرصه مقابله با قاچاق و تقلب کالاهای سلامت محور نیز در سال قبل ۳۰۰ هزار بازرسی در کل کشور انجام و منجر به کشف چهار میلیون قلم کالا به ارزش حدودی ۱۸۰ میلیارد تومان شده است.
مدیرکل دفتر بازرسی، رسیدگی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو افزود: در عرصه رسیدگی به شکایات نیز سامانه های مختلفی در اختیار داریم تا شکایات مردمی ثبت و مورد پیگیری قرار گیرد، در این جهت ۱۹ مورد گزارش بوسیله سازمان بازرسی کل کشور، ۳۳۲ مورد بوسیله سامانه شکایت های ریاست جمهوری، ۱۳۷۹ مورد بوسیله سامانه میز خدمت، ۱۲ مورد سامانه درگاه ملی مجوزهای کشور و ۲۴ مورد سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات احصا و به آنها رسیدگی شده است.
وی همین طور در عرصه مقابله با تبلیغات و خرید و فروش فرآورده های سلامت محور در بستر فضای مجازی و رسانه های اجتماعی، عنوان کرد: یکی از فضاهایی که به شدت خرید و فروش قاچاق و تقلبی در آن صورت می گیرد، فضای مجازی است که با همکاری پلیس فتا ۴۱۴۵ سایت و صفحه مسدود شده اند، همین طور از شروع سال ۱۴۰۲ تا حالا نیز ۱۲۰۰ وب سایت و آدرس شناسایی و به مراجع قضایی ارجاع و تا حالا با ۱۵۰ مورد آن برخورد انجام شده و اقدامات مقتضی در مورد سایر آنها نیز در جریان است.
بر طبق گزارش وبدا، ۴۰۰ مورد از سایت ها و آدرس های متخلف که مبادرت به توزیع شیرخشک خارج از زنجیره کرده و ۶ مورد که عرضه کننده بوتاکس بدون مجوز بودند، به مراجع قضایی عرضه شدند.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.