افتتاح کلان بیمارستان غدیر امروز

یسکافه: امروز با حضور رئیس جمهور، دومین کلان بیمارستان کشور با ۸۲۱ تخت بیمارستانی و ۲۴ اتاق عمل در شمال تهران افتتاح خواهد شد و پذیرش در این بیمارستان از سراسر کشور و با تعرفه های دولتی خواهد بود.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، وزارت بهداشت اعلام نموده است که یکی از سیاست های اصلی این وزارت خانه ایجاد کلان بیمارستان هاست تا بدین سان رجوع کننده، مجموعه خدمات پزشکی و درمانی تخصصی و فوق تخصصی خویش را توامان و به راحتی در یکجا دریافت کرده و به مراکز مختلف رجوع نکند.
با همین رویکرد هم امروز همزمان با عید سعید غدیر خم، دومین کلان بیمارستان کشور به نام «غدیر» توسط رئیس جمهور و در مجتمع بیمارستانی شهدای تجریش در شمال تهران افتتاح می گردد.
به اذعان دکتر زندی – معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، ۶۰ درصد مجموع کار تکمیل بیمارستان غدیر در دولت سیزدهم انجام شده و تجهیز آن هم به صورت کل در دولت سیزدهم صورت گرفته است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، این کلان بیمارستان دارای ۸۲۱ تخت، ۶۸ تخت اورژانس و ۲۴ اتاق عمل است که ۲۰ اتاق سایت اتاق عمل است، ۲ اتاق عمل زنان و ۲ اتاق عمل اورژانس دارد.
وزیر بهداشت پیش از این اعلام نموده که همه تجهیزات مورد نیاز هم در آن نصب و به راه افتاده است. بنابر اعلام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هم با عنایت به هوشمندسازی و هیبریدی سازی چند اتاق عمل، ارزش تجهیزات پزشکی این کلان بیمارستان، فراتر از هزار میلیارد هم خواهد رفت.
همینطور به اذعان مسئولان، پذیرش در این بیمارستان، دولتی و زیر پوشش بیمه ها است و علاوه بر شمال تهران، پذیرای بیماران از سراسر کشور خواهد بود و در تمام ابعاد درمانی ارائه خدمت خواهد داشت؛ بدین سان با احتساب ۴۰۰ تخت بیمارستانی قبلی و تخت های کلان بیمارستان غدیر، مجتمع بیمارستانی شهدای تجریش بیشتر از ۱۲۰۰ تخت خواهد داشت.

همینطور کلان بیمارستان غدیر مجهز به پیشرفته ترین هلی پورت اورژانس با قابلیت ارتباط با سازمان هواپیمایی کشوری و اورژانس کشور است که از راه آن مصدومان در کوتاه ترین زمان با بالگرد به این بیمارستان منتقل می شوند و طبق اعلام قبلی مسئولان، امروز و همزمان با آغاز به کار بیمارستان، با همکاری اورژانس تهران اولین پرواز از محل هلی پورت بیمارستان غدیر صورت می گیرد.
دکتر علیرضا زالی – رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در رابطه با این بیمارستان تاکید کرده است که «این بیمارستان با جدید ترین استانداردهای سازه ای، عمرانی و ابنیه ای ساخته و سعی شده تمام ظرفیتهای مهم کارشناسی در توسعه این بیمارستان مدنظر قرار گیرد. همینطور سعی کردیم که از جدید ترین خدمات، تکنولوژی ها و تکنولوژی های جدید در عرضه خدمات پزشکی بهره ببریم.»

وی با اشاره به اینکه حدودا تمام بخش های تخصصی و فوق تخصصی در این بیمارستان مستقر خواهد شد، عنوان کرده است که «ضمن توسعه و بسط خدمات قبلی در بیمارستان شهدای تجریش، ظرفیتهای جدید درمانی هم به کلان بیمارستان غدیر افزوده خواهد شد؛ ازاین رو برخی از بخش های تخصصی یا فوق تخصصی که در گذشته بیمارستان شهدای تجریش فاقد آنها بوده، مانند جراحی فک و صورت، به مجموعه ناوگان عرضه خدمات جدید این بیمارستان افزوده خواهد شد.»
زالی همینطور تاکید دارد که «این بیمارستان بالاترین سطح سازگاری با محیط زیست را دارا بوده و پیشگیری از اتلاف انرژی در قسمت های مختلف آن هم مدنظر قرار گرفته است.»
مهندس سید حسین صفوی – رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران هم درمورد تأمین تجهیزات این کلان بیمارستان اعلام نموده است که «تامین تجهیزات این بیمارستان از دیماه ۱۴۰۰ توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران و طبق اعلام نیاز معاونت درمان وزارت بهداشت شروع شد. در این بیمارستان تجهیزات سرمایه ای سنگین و با تکنولوژی بالایی همانند دستگاههای توموتراپی، پت سی تی و سی تی سیمولاتور، تأمین شده و برخی دستگاه ها همچون سایبرنایف که تابحال در کشور وجود نداشته و در درمان تومورهای سرطانی کاربرد ویژه دارد هم در بیمارستان نصب خواهد شد.»

در مجموع بنابر اعلام هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران، علاوه بر تجهیزات سرمایه ای سنگین، سایر تجهیزات پزشکی مورد نیاز شامل تجهیزات بخش های تصویربرداری، اتاق عمل، اتاق عمل ویژه، Nicu و سایر امکانات برای این بیمارستان توسط این هیات امنا تأمین شده است.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.