وزیر بهداشت: داروهای مازاد به تاجیکستان صادر می شود

به گزارش یسکافه، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از صادرات داروهایی که بیشتر از نیاز داخلی کشور تولید می شوند و در ایران کمبودی ندارند، به تاجیکستان اطلاع داد.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، دکتر بهرام عین اللهی در مورد صادرات دارو به تاجیکستان و جزئیات آن اظهار داشت: داروهایی که به تاجیکستان صادر خواهد شد داروهایی است که در مورد تأمین آن در ایران کمبودی وجود نداشته باشد و بیشتر این داروها مکمل ها و داروهای تقویتی هستند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، وزیر بهداشت اظهار داشت: برای شرکت هایی که توان تولید خویش را بالا برند هم امتیازهای تشویقی در نظر گرفته شده است همچون این که به میزان افزایش تولید شرکت ها در صادرات دارو سهم خواهند داشت و در این خصوص کمک های مالی دریافت خواهند کرد.
وی ضمن اشاره به امضای تفاهمنامه دارویی با تاجیکستان اظهار داشت: تفاهمنامه دیشب با وزیر بهداشت تاجیکستان، گامی بزرگ در زمینه صادرات دارو به این کشور است؛ پیش از این دیوان سالاری و ضوابط دست و پا گیر اجازه صادرات داروی ایران را با قیمت مناسب به تاجیکستان نمی داد، اما حالا با این تفاهمنامه گام بزرگی در صادرات دارو از ایران به تاجیکستان برداشته شد.

وزیر بهداشت اضافه کرد: بر طبق این تفاهمنامه، دولت تاجیکستان بازار دارویی ایران را به رسمیت می شناسد و از این پس بازار دارویی خوبی در این کشور پیش روی ایران خواهد بود.

عین اللهی اظهار داشت: همینطور تفاهمنامه ای در زمینه تبادل استاد و دانشجو و تسهیل تحصیل دانشجویان پزشکی تاجیکستان در ایران زیر نظر استادان ایرانی به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت منعقد گردید و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بعنوان دانشگاه مقیم در این کشور ارائه شد.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.