سلاجقه خبرداد: نگاه ویژه رئیس جمهور برای محافظت از تالاب بین المللی زریبار

به گزارش یسکافه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در بازدید میدانی از تالاب بین المللی زریبار اظهار داشت: شرایط فعلی تالاب قابل قبول است و برای نگهداشت وضعیت فعلی و ارتقای آن طرح های حفاظتی در برنامه سازمان قرار دارد.

به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، علی سلاجقه در حاشیه سفر به استان کردستان، از تالاب بین المللی زریبار هم بازدید کرد و این تالاب را از منحصر بفردترین تالاب های کشور و جهان عنوان نمود و اظهار داشت: نه تنها سازمان حفاظت محیط زیست بلکه شخص رئیس جمهور نگاه ویژه ای در جهت محافظت از تالاب زریبار دارد. در دور سفر اول رئیس جمهور به استان اعتباری بالغ بر ۳۰۰میلیارد ریال برای طرح های پژوهشی، عمرانی و حفاظتی و گردشگری تالاب در نظر گرفته شد که در مسافرت اخیر هم اعتبارات ویژه دیگری اختصاص خواهد یافت.

وی در این بازدید با حضور در یادمان شهدا به مقام شامخ آنان ادای احترام کرد و در ادامه به صورت میدانی از وضعیت کاسه آبی تالاب، طرح های عمرانی و گردشگری، انتقال آب سد گاران به تالاب و چالش های زیست محیطی موجود در تالاب بازدید کرد.

سلاجقه در انتها این بازدید با جوامع محلی و گروههای ذینفع در تالاب بین المللی زریبار دیدار و از نزدیک در مورد مسائل و مشکلات آنان گفتگو کرد.

منبع:

برچسب ها:,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.