اجرای طرح پشتیبانی از معیشت های سازگار با منابع تالابی در ۱۰ روستای بختگان

به گزارش یسکافه، فارس طرح پشتیبانی از معیشت های سازگار با منابع تالابی، طی دو سال به صورت پایلوت در ۱۰ روستای حوضه آبخیز تالاب بختگان اجرایی شده است.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، در حاشیه جلسه هم اندیشی نقش و اثرات تغییر اقلیم بر اکوسیستم های تالابی که طی روزهای ۱۷ و ۱۸ آبان ماه در شیراز برگزار شد، نمایشگاه دستاوردهای پروژه معیشت های سازگار با منابع تالابی در حوضه آبخیز تالاب بختگان استان فارس در شیراز برپا شد که مجتبی ذوالجودی، معاون محیط زیست دریایی و تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست از این نمایشگاه بازدید کرد.
در این بازدید که مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس، معاون طرح محافظت از تالاب های ایران و میهمانان شرکت کننده در نشست هم اندیشی نقش و اثرات تغییر اقلیم بر اکوسیستم های تالابی هم حضور داشتند، از غرفه های روستاهای پایلوت این طرح از شهرستان های استهبان، بختگان و ارسنجان بازدید به عمل آمد.
رفیعی، کارشناس فنی طرح محافظت از تالاب های ایران در استان فارس در بازدید مسؤلان از این نمایشگاه در توضیحاتی ضمن برشمردن اهداف این طرح و علل اهمیت ترویج معیشت های سازگار با منابع تالابی در حوضه های آبخیز تالاب ها، هدف از ایجاد این نمایشگاه را عرضه یک فرصت و تجربه فروش و بازاریابی برای روستاهای پروژه معیشت های سازگار با منابع تالابی عنوان نمود.
وی بیان نمود: طرح پشتیبانی از معیشت های سازگار با منابع تالابی، طی دو سال به صورت پایلوت در ۱۰ روستای حوضه آبخیز تالاب بختگان از محل اعتبارات دولت ژاپن و همکاری دفتر عمران سازمان ملل متحد در بعضی از تالاب های کشور اجرایی شده است.
این نمایشگاه که با پشتیبانی طرح محافظت از تالاب های ایران و با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، سازمان جهادکشاورزی فارس و شهرداری شیراز برگزار شده است، از تاریخ ۱۵ لغایت ۱۹ آبان ماه در مجاورت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، با هدف پشتیبانی از بازاریابی و فروش محصولات پروژه های معیشت های سازگار با منابع تالابی درحال برگزاری است.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.