رئیس اداره حقوقی محیط زیست استان قم خبر داد؛ یک سال حبس برای مدیرعامل واحد صنعتی آلاینده در قم

به گزارش یسکافه، قم رییس اداره حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، اظهار داشت: مدیرعامل یک واحد صنعتی آلاینده به یک سال حبس تعزیری محکوم و این شرکت نیز به مدت یک ماه پلمب خواهد شد، تا رفع منشاء آلودگی نیز فعالیتی نخواهد داشت.

به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم علی احمدی اظهار داشت: واحدهای آلاینده صنعتی در تمامی نقاط استان قم، بصورت شبانه روزی مورد رصد و پایش قرار گرفته و در صورت احراز هرگونه آلودگی، اخطاریه های لازم برای آنها صادر می شود.

رئیس اداره حقوقی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، اضافه کرد: واحدهای صنعتی در صورت بی توجهی به اخطاریه های صادر شده از طرف اداره کل حفاظت محیط زیست استان، به مراجع قضایی معرفی و به بهتان تهدید مقابل بهداشت عمومی، با آنها به شدت برخورد می شود.

احمدی اظهار داشت: در همین راستا یکی از واحدهای صنعتی آلاینده در جاده کاشان که شکایت های گوناگون مردمی نیز داشته است، در محاکم قضایی محکوم شده است.

احمدی در آخر با اعلان اینکه کارشناسان این اداره کل به عنوان ضابطان خاص قضایی با هرگونه آلودگی زیست محیطی برمبنای قوانین برخورد می کنند، اشاره کرد: شهروندان نیز می توانند گزارش های خود از تخلفات زیست محیطی را با شماره تلفن های ۸۲-۳۲۶۰۲۹۸۱ و یا ۰۹۱۰۷۲۲۷۵۴۱ (ایتا و بله) در بین بگذارند.

منبع:

برچسب ها:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.