محققان توصیه می کنند؛ افزایش عمر زنان با دریافت پروتئین از غذاهای گیاهی

یسکافه: یک مطالعه جدید گزارش می دهد بانوانی که پروتئین گیاهی بیشتری مصرف می کنند، طول عمر بیشتری دارند.

به گزارش یسکافه به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، پژوهشگران گزارش دادند زنان با رژیم های غذایی غنی از پروتئین- خصوصاً از منابع گیاهی- به بیماریهای مزمن کمتری مبتلا می شوند و بطور کلی از پیری سالم تر لذت می برند.
به طور کلی، بانوانی که پروتئین گیاهی بیشتری مصرف می کردند، ۴۶ درصد بیشتر احتمال داشت که در سالهای آخر زندگی شان سالم باشند.
«آندرس آردیسون کورات»، محقق ارشد از مرکز تحقیقات تغذیه انسانی دانشگاه تافتس در بوستون، اظهار داشت: «مصرف پروتئین در میانسالی با ارتقای سلامتی در بزرگسالی مرتبط بود.»
وی در بیانیه خبری دانشگاه اضافه کرد: «ما همین طور دریافتیم که منبع پروتئین مهم می باشد. بنظر می رسد دریافت بیشتر پروتئین از منابع گیاهی در دوران میانسالی، بعلاوه مقدار کمی پروتئین حیوانی، برای سلامتی و بقای خوب در سنین بالاتر مفیدست.»
برای این مطالعه، پژوهشگران داده های خود گزارش شده از بیش از ۴۸۰۰۰ زن شرکت کننده در مطالعه سلامت پرستاران از سال ۱۹۸۴ تا ۲۰۱۶ را تحلیل و بررسی کردند.
این زنان بین سنین ۳۸ تا ۵۹ سال وارد مطالعه شدند و در ابتدا از سلامت جسمی و روانی خوبی برخوردار بودند.
تیم تحقیق نظرسنجی هایی را که رژیم غذایی شرکت کنندگان را ردیابی می کرد، ارزیابی کردند و سپس این اطلاعات را با ابتلاء زنان به بیماریهای مزمن یا از دست دادن عملکرد فیزیکی یا سلامت روان مقایسه کردند.
نتایج نشان میدهد که پژوهشگران بطور قابل توجهی بیماری قلبی، سرطان و دیابت را در بانوانی که پروتئین بیشتری از منابعی مانند میوه ها، سبزیجات، نان، لوبیا، حبوبات و ماکارونی در رژیم غذایی خود گنجانده بودند، کمتر یافتند.
به گفته پژوهشگران، بانوانی که پروتئین گیاهی بیشتری مصرف کرده بودند، زوال کمتری در سلامت شناختی و روانی خود داشتند.
با این حال، داده ها نشان میدهد بانوانی که پروتئین حیوانی بیشتری مصرف می کردند، با افزایش سن ۶ درصد کمتر احتمال داشت که سالم بمانند.
به گفته پژوهشگران، پروتئین حیوانی در سنین بالاتر با محدودیت های فیزیکی کمتری همراه بود، اما پروتئین گیاهی ارتباط قوی تر و ثابت تری با سلامت جسمی و روانی پایدار در آینده داشت.
به عنوان مثال، مصرف بیشتر پروتئین گیاهی با سطوح پایین تر کلسترول بد LDL، فشار خون و حساسیت به انسولین همراه بود که همه خبرهای خوبی برای سلامت قلب زنان هستند.
از سوی دیگر، بگفته پژوهشگران، مصرف بیشتر پروتئین حیوانی با سطوح بالاتری از این عوامل خطر مرتبط بود.
به طور کلی، یافته های این تیم از سفارش هایی حمایت می کند که زنان بیشتر پروتئین خودرا از منابع گیاهی به همراه کمی ماهی و پروتئین حیوانی برای تامین آهن و ویتامین B۱۲ دریافت نمایند.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.