افزایش ۵ و نیم برابری تعداد مناطق حفاظت شده بعد از انقلاب اسلامی

به گزارش یسکافه، مدیرکل دفتر زیستگاه هاو امورمناطق سازمان حفاظت محیط زیست در ارتباط با وسعت و تعداد مناطق حفاظت شده، پیش و بعد از انقلاب اسلامی ایران اظهار نمود: قبل از سال ۵۷ و پیروزی انقلاب اسلامی ما مجموعاً ۵۸ منطقه چهارگانه داشته ایم که تعداد این مناطق سال جاری به ۳۰۹ منطقه رسیده است
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، علیرضا نجیمی در ارتباط با وسعت و تعداد مناطق حفاظت شده، پیش و بعد از انقلاب اسلامی ایران اظهار نمود: قبل از سال ۵۷ و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ما مجموعاً ۵۸ منطقه چهارگانه داشته ایم. این ۵۸ منطقه در چارچوب ۸ پارک ملی، ۳ اثر طبیعی ملی، ۲۳ پناهگاه حیات وحش و ۲۴ منطقه حفاظت شده بوده است که مجموع آنها ۵۸ تا می شود.

وی افزود: از سال ۱۳۵۷ تا هم اکنون که در بهمن ماه سال ۱۴۰۲ هستیم، تعداد مناطق به ۳۰۹ منطقه رسیده است. یعنی از نظر تعداد ما پنج و نیم برابر افزایش تعداد مناطق حفاظت شده را داشته ایم. اینها در چارچوب ۳۲ پارک ملی است که نسبت به سال ۱۳۵۷، ۴ برابر شده است. حالا ۴۰ اثر طبیعی ملی داریم که نسبت به قبل از انقلاب ۱۴ برابر شده است. ۵۴ پناهگاه حیات وحش داریم که تعداد آن دو و نیم برابر شده و ۱۸۳ منطقه حفاظت شده در کشور موجود است که تقریبا ۸ برابر شده است.

مدیرکل دفتر زیستگاه هاو امورمناطق سازمان حفاظت محیط زیست در مورد افزایش وسعت مناطق تحت مدیریت سازمان هم اظهار داشت: از نظر وسعت هم ۶ میلیون و ۳۳۵ هزار و ۲۳۴ هکتار بوده است اما حالا به ۱۸ میلیون و ۹۶۳ هزار و ۱۵۹ هکتار رسیده ایم که از این نظر سه برابر شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، نجیمی در مورد طرح های مدیریتی توضیح داد: از سال ۳۵ که کانون شکار شکل گرفته بود طرح های مدیریتی به صورت منسجمی وجود نداشته و تنها به شکل موردی و فاقد رویه مناسب و علمی بوده است. بحث طرح های مدیریتی از دهه ۸۰ شروع شده است و به صورت علمی و با کمک اساتید متخصص روال خویش را طی می کند.

منبع:

برچسب ها:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.