بازداشت بیشتر از ۱۱ هزار شکارچی غیر مجاز در کشور

به گزارش یسکافه، فرمانده یگان های انتظامی و حفاظتی فراجا از کشف بیشتر از ۴۰۰۰ قبضه سلاح شکاری غیر مجاز ازسوی محیط بانان یگان حفاظت سازمان محیط زیست کشور در ۱۱ ماهه سالجاری اطلاع داد.

به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، سردار رضا بنی اسدی فر در اینباره اظهار داشت: حفظ محیط زیست و بقای آن برای نسل های آینده یکی از معیارهای سنجش توسعه پایدار در کشور به حساب می آید و به عبارتی دیگر توجه به محیط زیست یکی از شاخصه های توسعه پایدار در کشور است. بنابراین بی توجهی یا کم توجهی به محیط زیست، مشکلات زیست محیطی عدیده ای را برای موجودات زنده به همراه خواهد داشت.

فرمانده یگان های انتظامی و حفاظتی فراجا با اشاره به اینکه پلیس در کنار دیگر نهادهای همکار مسئولیت امنیت کل جامعه را عهده دار است، اضافه کرد: با تعامل خیلی خوب پلیس و مجموعه محیط زیست شاهد موفقیت های بیشتر از پیش در ارتباط با جرایم این حوزه هستیم.

وی با تصریح بر این که محیط بانی یکی از مشاغل دشوار می باشد، اظهارکرد: حفظ حیات وحش و حیات بشر وظیفه خطیری است که بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته و اگر عشق و علاقه در کنار انگیزه نباشد نمی توان این مهم را به درستی انجام داد. دراین میان محیط بانان با حضور در مناطق تحت مدیریت و برگزاری جلسات توجیهی با بخشداران و دهیاران سراسر کشور می توانند نتایج مهمی را در جهت پیشبرد اهداف این یگان برای ایجاد فضا و ساز و کار تبلیغاتی در بستر مسائل زیست محیطی در سرتاسر کشور به دست آورند.

بنی اسدی فر با تکیه بر این که یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست با تقدیم ۱۵۰ شهید، بالاترین تعداد شهدا را در بین سایر یگان های حفاظت دارد، تصریح کرد: گشت زنی مداوم به صورت خودرویی، موتوری و پیاده در مناطق صعب العبور به صورت شبانه روزی توسط محیط بانان در سرتاسر کشور مهر تأییدی بر آن است.

وی با تشرح عملکرد ۱۱ ماهه این یگان امسال اظهار داشت: مقابله با صید غیرمجاز آبزیان با ۵۵ هزار و ۵۶۸ و شکار غیر مجاز پستانداران با هزار و ۶۲۴ مورد، به ترتیب ۱۳ و هشت درصد افزایش داشته است.

بنی اسدی فر ضمن اشاره به این که برخورد با زنده گیری پرندگان با چهار هزار و ۳۹ عدد و پستانداران با هزار و ۵۰ رأس نسبت به سال قبل به ترتیب ۱۷ و ۳ درصد رشد داشته است، اظهار نمود: برخورد با شکارچیان غیرمجاز به صورت جدی در دستور کار این یگان قرار داشته و در ۱۱ ماهه گذشته با دستگیری ۱۱ هزار و ۲۶۱ نفر و کشف چهار هزار و ۶۸۹ قبضه سلاح شکاری غیر مجاز؛ افزایش ۱۸ درصدی دستگیری و کشف را در این عرصه شاهد بودیم.

فرمانده یگان های انتظامی و حفاظتی فراجا با تاکید بر این که جامعه محیط بانی کشور ۱۵۰ شهید و ۳۰۰ جانباز را تقدیم محافظت از محیط زیست کرده است، تصریح کرد: این شغل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، ولی آنطور که باید و شاید به آن پرداخته نمی گردد، بنابراین ما تمام تلاش خویش را بکار خواهیم بست تا زحمات این عزیزان بازتاب گسترده تری داشته باشد.

منبع:

برچسب ها:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.