افزایش احتمال تصویب قطعنامه مقابله با طوفان های شن و گرد و غبار در مجمع جهانی محیط زیست

یسکافه: بنا بر اعلام سازمان حفاظت محیط زیست، باتوجه به دریافت ملاحظات کشورها نسبت به بندهای قطعنامه «مقابله با طوفان های شن و گرد و غبار» که به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران در مجمع جهانی محیط زیست مورد بررسی قرار گرفته، احتمال تصویب آن بالا رفته است.

به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا علی سلاجقه – معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست – در رأس هیأتی متشکل از مدیران و کارشناسان بمنظور شرکت در ششمین مجمع جهانی محیط زیست وارد کنیا شد. بخش بلند پایه این جلسه با مشارکت و حضور سران و وزرای محیط زیست بیش از ۱۸۰ کشور روزهای ۱۰ و ۱۱ اسفند برگزار می گردد.

سلاجقه عصر امروز به وقت کنیا در این اجلاس سخنرانی خواهدنمود. همین طور با توجه به این که ملاحظات کشورهای دیگر نسبت به بندهای قطعنامه «مقابله با طوفان های شن و گرد و غبار» که به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس مورد بررسی قرار گرفته، دریافت شده است، احتمال تصویب آن در ایام پایانی این اجلاس بین المللی قوت گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، در چند روز اخیر جمهوری اسلامی ایران در سطح هیاتی بلندپایه در این اجلاس حضور یافته است. این اجلاس که از تاریخ ۷ اسفند ماه در نایروبی کنیا شروع شده است، می خواهد تا ۱۹ پیش نویس قطعنامه و دو پیش نویس تصمیم گیری که قبل از این توسط کمیته باز نمایندگان دائمی (OECPR) تصویب و ارسال شده بود را بررسی کند.

منبع:

برچسب ها:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.