هشدار درباره ی وضعیت زاگرس

یسکافه: یک کارشناس محیط زیست با نقد طرح های جنگلکاری انجام شده در سالهای اخیر بر لزوم کاشتن درختان متناسب با شرایط اقلیمی کشور تاکید نمود.

به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا محمد درویش درهمایش «برای نجات زاگرس» که در پارک ملی علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی و دانشگاه علم و فرهنگ با حضور بهزاد استقامت – کارشناس مارکتینگ، علی شیردستیان – گرافیست – و ادوین قاسمی – مدرس نرم افزارهای طراحی – برگزار گردید، با اشاره به اهمیت بسیار بالای رویشگاه های زاگرس اظهار داشت: زاگرس که ۴۵ درصد آب مورد نیاز ایران را تامین می کند، در معرض فروپاشی است.

وی افزود: امروز وسعت رویشگاه های جنگلی ایران به ۱۲ میلیون هکتار کم شده است و ما ۸ میلیون هکتار جنگل را در ۱۰۰ سال قبل از دست داده ایم و وسعت رویشگاه زاگرس به ۶ میلیون هکتار کاهش پیدا کرده است.

درویش افزود: ۳۰ درصد زاگرس در معرض خشکیدگی کامل قرار گرفته و واقعیت این است که زاگرس هیچ نهال جدیدی ندارد و اغلب درختان آن کهنسال شده اند.

وی اشاره کرد: باید بتوانیم معیشت مردم را طوری فراهم نماییم که دیگر برای معیشت خود به مرگ زاگرس راضی نشوند و باید به آنان آموزش بدهیم که چگونه محیط زاگرس را حفظ کنند.

این کارشناس محیط زیست افزود: درختکاری لازم است و باید درختانی در ایران کاشته شوند که با شرایط اقلیمی ما متناسب باشند، نه درختان غیر بومی.

دکتر ابراهیم نبیونی – معاون فناوری پارک علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی – در این همایش با تشریح برنامه های این پارک اظهار داشت: پیگیری مسئولیت اجتماعی شرکت های عضو پارک و کمک به ارتباط بین صنعت و دانشگاه همچون برنامه های ما در سال آینده است.

در ادامه همایش از پلت فرم کاتالوگ هوشمند که توسط شرکت دی پیپر طراحی و پیاده سازی شده، رونمایی گردید و آرمین اِشبَگ – مدیر اجرائی همایش – این پلت فرم را تشریح نمود.

در ادامه محسن عزیزی – مدیر انجمن بلوط دالاهو – و بهزاد استقامت، ادوین قاسمی و علی شیردستیان درباره ی راهکارهای کسب درآمد در عرصه کاری و حرفه ای مارکتینگ و گرافیک و تصویرسازی سخنرانی کردند.

به گزارش روابط عمومی همایش «برای نجات زاگرس» حاضران ضمن کاشت نمادین ۲۰۰ بذر بلوط، با روش های خلاقانه برای حفظ محیط زیست همین طور کسب درآمد از رشته های هنری در عین صیانت از محیط زیست آشنا شدند.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.