نگرانی وزیر بهداشت از موج جدید کرونا در پاییز

به گزارش یسکافه، سمنان وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از بهبود نسبی شرایط کرونا در ایام اخیر و عدم افزایش مبتلایان و موارد فوتی در کشور اطلاع داد و ضمن اخطار در مورد احتمال افزایش بیماری در فصل پیش رو اظهار داشت: با عنایت به نزدیک بودن پاییز و بازگشایی مدارس و دانشگاه ها در اواخر شهریور و اوایل مهر انمتظتار می رود برای پیشگیری از یک پیک دیگر سطح رعایت پروتکل ها افزایش یابد.
بهرام عین اللهی در حاشیه سفر به استان سمنان در جمع خبرنگاران اظهار نمود: وضعیت کووید۱۹ در دو سه هفته اخیر حدودا ثابت مانده و چه در مبتلایان و چه در موارد فوتی با افزایش جدی مواجه نبودیم.
این عضو کابینه سیزدهم با اعلان اینکه شیوع این بیماری در برگیرنده سه موج ابتلا، بستری و مرگ ومیر است افزود: در این پیک تابحال دو موج یا مرحله را پشت سرگذاشتیم.
وی با اعلان اینکه آمار مرگ و میرها در این مقطع پایین است افزود: برآورد ما از رفتار ویروس این است که در فصل سرما با خطر بیشتری روبرو است و بنابراین باتوجه به در پیش بودن فصل سرما و بازگشایی مدارس و دانشگاه های سفارش می شود که شهروندان برای کنترل بیماری نسبت به تزریق دز یادآور اقدام نمایند.
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ااز شهروندان کشور خواست: و درصورتیکه ۶ ماه از تزریق آخرین واکسن آنها گذشته است دز یادآور خویش را تزریق کنند.
وی عملکرد دولت در مقابله با کرونا را موفق خواند و اشاره کرد: دولت در زمینه واکسیناسیون عملکرد بسیار خوبی داشته است.
دکتر عین اللهی اشاره کرد: عموم مردم و خصوصا افراد سالمند، شهروندان دارای بیماری زمینه ای و آن دسته از شهروندان که گرفتار ضعف سیستم ایمنی هستند که حتما نسبت به تزریق دزها یادآور اقدام نمایند.
وزیر بهداشت از خرید ۷۷ آمبولانس و اتوبوس آمبولانس آگاهی داد و اظهار داشت: این تعداد خرید آمبولانس و اتوبوس آمبولانس روز گذشته تحویل ستاد اربعین شد و مقرر است که پس از ایام اربعین در سطح کشور و در میان دانشگاه های علوم پزشکی توزیع شوند.
وی از اجرای طرح دارویار به عنوان یکی از اقدامات مهم دولت آیت الله رییسی نام برد و اظهار داشت: کرد و اظهار داشت: این طرح در امتداد پشتیبانی از صنایع و تولید داخلی و همینطور با هدف کاهش هزینه های مردم اجرایی شده است..
وزیر بهداشت اضافه کرد: با اجرای طرح دارویار مردم هیچ افزایش قیمتی را در زمینه داروها پرداخت نمی کنند چون که در قالب این طرح، هزینه های بیش از طریق بیمه ها پرداخت می شود.
این عضو کابینه همینطور با حضور در منزل شهید صحافی اظهار داشت: از این که در هفته دولت در محضر خانواده شهید صحافی هستیم، خرسندیم.
وی با اعلان اینکه حضرت آیت الله رئیسی همواره تاکید بر حضور در میان خانواده معزز شهدا دارند و امروز هم بنده حامل سلام گرم ریاست جمهور هستم اضافه کرد: سرمایه اصلی ما در دولت و کشور شهدا هستند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: خون شهدا موجب شد ما در مقابل تهاجم دشمنان و هجمه هایی که در طول این ۴۳ سال ادامه دارد بایستیم.
عین الهی با اعلان اینکه امروز هم کشور با تحریم ناجوانمردانه دشمن مواجه می باشد ودشمن می خواهد مانع پیشرفت کشور شود اظهار نمود: شهدا، خانواده شهدا، رزمندگان و ایثارگران ما امروز کشور را به این توفیقات رساندند.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا-افتتاح دبستان دخترانه ۱۲ کلاسه مهرعظام سمنان، دیدار با خانواده شهدا و حضور در مزار شهدای گمنام، شورای اداری استان و شهرستان سمنان، همراه با آیین افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۱۰۳ پروژه عمرانی و اقتصادی شهرستان سمنان، بازدید از واحد رویان دارو و… از برنامه های بامداد امروز وزیر بهداشت در سمنان بود.

منبع:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.