مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد پرداخت مطالبات مراکز فیزیوتراپی در خرداد ماه

یسکافه: مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از پرداخت تمامی مطالبات مراکز فیزیوتراپی از این سازمان تا آخر سال ۹۶ در خرداد ماه اطلاع داد و اظهار داشت: در صورت اتصال مراکز فیزیوتراپی به سامانه نسخه الکترونیک ۶۰ درصد از سهم سازمان تأمین اجتماعی از هزینه خدمات درمانی به صورت آنلاین پرداخت می گردد.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، دکترسیدتقی نوربخش در دومین کنگره بین المللی و بیست و نهمین کنگره سالیانه انجمن فیزیوتراپی ایران در محل هتل المپیک تهران اظهار نمود: طی یک ماه اخیر ۵ ماه از مطالبات مراکز فیزیوتراپی پرداخت شده است و با پرداخت هایی که تا یک ماه آینده انجام می شود، تمامی مطالبات این مراکز از سازمان تأمین اجتماعی تسویه و به روز خواهد شد.

نوربخش از اجرای موفقیت آمیز برنامه حذف دفترچه در مراکز ملکی سازمان تأمین اجتماعی اطلاع داد و اظهار داشت: در سال قبل حدود ۶۵ میلیون نسخه الکترونیک تولید شده است.

وی ادامه داد: این سامانه در مراکز طرف قرارداد استانهای یزد، گیلان، مازندران و اصفهان هم در حال استقرار است و در صورت همکاری سایر اجزای نظام سلامت آمادگی داریم که این برنامه را در کل کشور اجرا نماییم.

نوربخش برگزاری کنگره بین المللی انجمن فیزیوتراپی را نشانه ای از عدم تأثیر مراودات علمی کشور از مسائل سیاسی دانست و اظهار داشت: ارتباطات علمی ورای مسائل سیاسی است که متأسفانه از جانب کشورهای غربی با عهدشکنی و تحریم همراه است؛ تحریم ها و عهد شکنی هایی که حتی پزشکی و فعالیت های انسان دوستانه را هم تحت تأثیر قرار می دهد.

ایشان در ادامه به اهمیت رشته ارتوپدی در عرضه خدمات درمانی و پیشگیرانه به بیماران پرداخت و اظهار داشت: درمان و حفظ سلامتی بیماران یک کار تیمی است و همکاران بخش ارتوپدی در موفقیت درمان نقش بسیار تأثیرگذاری دارند.

نوربخش بازتوانی بیماران بعد از عمل را از تنایج مهم فیزیوتراپی برشمرد و اظهار داشت: تأثیر فیزیوتراپی تنها محدود به بازتوانی بعد از عمل نیست بلکه با عملیات فیزیوتراپی موثر و علمی می توان از بسیاری اعمال جراحی جلوگیری کرد.

وی بهبود و ارتقاء مکانیزم تأمین مالی مراکز فیزیوتراپی را هم در ارتقاء این رشته موثر دانست و اظهار داشت: سازمان تأمین اجتماعی بعنوان بزرگترین سازمان بیمه گر کشور برای بهبود و گسترش همکاری آمادگی دارد و با همکاری انجمن تخصصی فیزیوتراپی آماده هستیم که محدودیت های مربوط به انعقاد قرارداد را برطرف نماییم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی همینطور از آمادگی این سازمان برای بازنگری در قراردادهای این سازمان با مراکز فیزیوتراپی اطلاع داد و اظهار داشت: آماده هستیم که با همفکری و تعامل دوسویه قراردادها را بازنگری نماییم.

نوربخش با اشاره به اجرای طرح تحول سلامت از سال ۹۳ در کشور، اظهار داشت: این طرح علاوه بر اینکه یکی از راهبردهای اصلی دولت بوده است، مزایایی برای مردم در عرضه خدمات درمانی و کاهش هزینه های پرداختی داشته است.

وی ادامه داد: اجرای این طرح برای سازمان های بیمه گر هزینه های زیادی داشته و با عنایت به اینکه نیمی از جمعیت کشور تحت پوشش خدمات تامین اجتماعی هستند، بیمه تامین اجتماعی هم متاثر از این طرح بوده است.

نوربخش با اشاره به نوپا بودن طرح تحول سلامت و مشکلات اقتصادی کشور، تصریح کرد: یکی از چالش های اصلی در پیش روی طرح تحول سلامت، عدم استقرار نظام پزشک خانواده و راهنماهای بالینی است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، وی تصریح کرد: ما معتقدیم راه برون رفت از چالش های طرح تحول سلامت، نسخه الکترونیک و ساماندهی مراکز درمانی برای دسترسی بیماران است. این کار در مراکز درمانی تامین اجتماعی انجام شده و ما حاضریم این طرح را برای تمامی مراکز درمانی طرف قرارداد تامین اجتماعی در کشور انجام دهیم.

برچسب ها:, ,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.