چرا خربزه و عسل را نباید همزمان مصرف کرد؟

به گزارش یسکافه یک متخصص طب ایرانی، با اشاره به اینکه طبق نظر حکمای این طب، مواد غذایی باید با مصلحات شان مصرف شوند، اظهار داشت: مصرف همزمان برخی مواد غذایی مانند خربزه و عسل می تواند سبب دل درد و صدمه به بدن شود.
دکتر نفیسه حسینی یکتا در گفتگو با ایسنا، گفت: در طب ایرانی سفارش می شود که مواد غذایی با مصلحات شان مصرف شوند؛ به صورت مثال بعضی از ما عادت کرده ایم غذای عدسی را با گلپر مصرف نماییم و این عادت فراتر از آن که برای طعم غذا باشد به دلیل آن است که گلپر مصلح عدسی است.
وی اضافه کرد: مثال دیگری که می توان از آن یاد کرد مصرف ماست وخیار به همراه نعنا است. نعنا می تواند اصلاح کننده طبع سرد ماست وخیار باشد و طبع معتدلی ایجاد کند.
وی با اشاره به اینکه همزمانی مصرف برخی مواد غذایی کنار هم از جانب طب ایرانی نهی شده، افزود: دیدگاه حکمای طب ایرانی از آن حکایت می کند که ترکیب دو ماده غذایی کنار یکدیگر می تواند برای بدن کیفیت نامناسبی ایجاد کند. در متون قدیمی طب ایرانی به این موارد اشاره شده است و اگر بخواهیم به زبان امروزی به آن اشاره نماییم باید ترکیب موادی که مصرف آنها کنار هم نهی شده است را بررسی نماییم.
حسینی یکتا خاطرنشان کرد: ماهی به همراه تخم مرغ و یا خربزه به همراه عسل، نمونه هایی از مواد خوراکی است که طبق نظر طب ایرانی نباید کنار هم مصرف شوند. تجربه نشان داده خوردن همزمان این مواد غذایی می تواند سبب ایجاد دل درد شده و به بدن ضرر برساند.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.