رژیم غذایی پروتئین باعث نارسایی قلبی می گردد

یسکافه: کارشناسان سلامت و تغذیه در مطالعه ای مدعی شدند رژیم غذایی سرشار از پروتئین خطر نارسایی قلبی را بالا می برد.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، گروهی از متخصصان در فنلاند بر مبنای مطالعات خود اظهار داشتند: رژیم غذایی سرشار از پروتئین می تواند خطر نارسایی قلبی را تا ۳۳ درصد افزایش دهد. همینطور افرادی که بیشترین پروتئین مورد نیاز بدن خویش را از مصرف لبنیات دریافت می کنند و رژیم غذایی سرشار از پروتئین دارند بیشتر احتمال دارد دچار نارسایی قلبی شوند.
به گفته محققان در این مطالعه، تنها پروتئین دریافتی از ماهی و تخم مرغ به بروز نارسایی قلبی مرتبط نیست.
متخصصان با اشاره به اینکه خیلی از افراد رژیم غذایی سرشار از پروتیئن را به علت خواص آن برای سلامتی انتخاب می کنند، اخطار دادند: افراد باید از خطرات احتمالی و خواص این رژیم غذایی آگاهی کامل داشته باشند. مطالعاتی که پیش از این انجام گرفته حاکی از ارتباط رژیم غذایی سرشار از پروتئین بخصوص پروتئین حیوانی با افزایش خطر مبتلا شدن به دیابت نوع دو و حتی مرگ بوده است.
به گزارش روزنامه اکسپرس، «هیلی ویرتانن» یکی از محققان این مطالعه اظهار داشت: این نخستین تحقیق در مورد ارتباط بین رژیم غذایی پروتئینی با خطر نارسایی قلبی است. هرچند، باید تحقیقات بیشتری صورت گیرد تا با قطعیت بیشتری اعلام گردد که کاهش مصرف پروتئین در پیشگیری از نارسایی قلبی مفید می باشد. همینطور مقدار پروتئینی که باید از رژیم غذایی افراد حذف شود مبحث دیگری برای بررسی های بیشتر است.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.