نتایج مطالعات نشان می دهد؛ ارتباط نیترات موجود در گوشت و اختلال روانی

یسکافه: بر اساس گزارش محققان، مواد شیمیایی مورداستفاده در گوشت های فرآوری شده نظیر هات داگ و سوسیس، با اختلال رفتاری موسوم به ˮمانیاˮ یا شیدایی مرتبط می باشد.

به گزارش یسکافه به نقل از مهر، مواد شیمیایی افزوده شده به گوشت های فرآوری شده موسوم به نیترات ها از رشد باکتری ها جلوگیری می کنند.
دکتر «رابرت یولکن»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه جان هاپکینز مریلند آمریکا، در این باره می گوید: «اسناد و شواهد مختلف نشان داده است که میکروب های درون روده ها می توانند بر مغز اثر داشته باشند.»
محققان در این مطالعه داده های بیش از ۱۰۰۰ نفر مبتلا به مشکلات روانی و افراد فاقد چنین مشکلاتی را بررسی کردند.
محققان دریافتند افرادی که برای مدتی به خاطر اختلالات ناشی از بیماری روانی شیدایی نظیر بیش فعالی، هیجان و بیخوابی بستری شده بودند در مقایسه با افراد فاقد سابقه یک اختلال روانی جدی، ۳.۵ بار بیشتر گوشت های حاوی نیترات مصرف کرده بودند.
در تحقیق دیگر مشخص شد موش ها پس از تغذیه با غذاهای حاوی نیترات تنها به مدت چند هفته، رفتارهای شبه مانیا از خود بروز دادند. همینطور این موش ها در مقایسه با سایر موش های تغذیه نشده با نیترات، الگوی باکتری های روده شان متفاوت بود.
مانیا معمولا در افراد مبتلا به اختلال دوقطبی روی می دهد اما امکان دارد افراد مبتلا به شیزوفرنی هم مبتلا به آن شوند. مانیا شامل اندیشه ها و تفکر خودمهم انگاری است و منجر به رفتارهای پرخطر می گردد.
با این حال محققان بر انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه به منظور توجیه این رابطه تاکید دارند.

برچسب ها:

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.