بروز بیماری های روده ای در کمین برخی مناطق حواشی شهر بجنورد

یسکافه: سرپرست مرکز بهداشت بجنورد از کمین بروز بیماری های روده ای در بعضی مناطق حواشی این شهر اطلاع داد.
دکتر «ابراهیم بازخانه» در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اعلام گزارشی در خصوص این که در بعضی کوچه های حواشی شهر بجنورد فاضلاب رها شده و این فاضلاب ها در کوچه ها باقی مانده بود، اظهار داشت: کارشناسان ذی ربط به مناطق اعلام شده فرستاده شدند و بررسی های لازم به عمل آمد.
وی با بیان این که در بعضی از این کوچه ها شرکت آب و فاضلاب، آسفالت کوچه را حفاری و طرح فاضلاب را اجرا کرده بود، اضافه کرد: اما هنوز حفاری انجام شده توسط شهرداری مرمت نشده بود و از جانب دیگر ساختمان سازی هایی هم انجام شده بود که نخاله ها رها شده بودند.
بازخانه در پاسخ به این پرسش که برخی خانواده ها فاضلاب حاصل از شست وشوی ظروف، لباس و… را به داخل کوچه انتقال می دهند و از جانب دیگر توان مالی لازم برای این که به فاضلاب شهری متصل شوند را ندارند؟ اظهار نمود: با خانواده های یکی از محلات صحبت شد تا در صورت عدم توانایی اتصال به فاضلاب شهری، چاه هایی را در داخل حیات منزل حفر و از انتقال فاضلاب به داخل کوچه ها جلوگیری نمایند.
وی خاطرنشان کرد: گزارش کامل از وضعیت محلات گزارش شده با این مشکلات تهیه شده است و قرار بر این است تا در کارگروه سلامت و امنیت غذایی مطرح شود.
به قول وی، رهاسازی فاضلاب و نخاله های ساختمان احتمال خطر مبتلا شدن به بیماری های روده ای را در بین ساکنان منطقه فراهم می آورد.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.