سرپرست اورژانس کشور اعلام کرد اعزام ۱۷هزار نیروی اورژانس برای پوشش مراسم اربعین، هماهنگی با دولت عراق

یسکافه: سرپرست سازمان اورژانس کشور از حضور ۱۷ هزار نیروی فوریت های پزشکی و ۹۰۰۰ نیروی درمانی برای پوشش مراسم اربعین در مسیرهای منتهی به عراق اطلاع داد و اظهار داشت: در عین حال بیمارستان های ثابت ما در نزدیکی مرزها افزایش ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی را در تخت ها، تجهیزات پزشکی و… داشته اند.
به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، دکتر پیرحسین کولیوند در مراسم بدرقه کاروان بهداشت و درمان اربعین حسینی، اظهار داشت: امسال مانند سال های قبل کاروان ویژه بهداشت و درمان برای خدمت رسانی به زائران در مرزهای شرقی و غربی داخل کشور و بخشی از کشور عراق اعزام می گردد.

وی اضافه کرد: ارتقای شناخت جامعه از جنبه های سلامتی و پیشگیری از بیماری های واگیر و غیرواگیر، عرضه خدمات فوریت های پزشکی بیمارستانی و پیش بیمارستانی، کاهش بیماری ها یا مرگ و میر و غیره اهداف ما برای برنامه ریزی و اعزام کاروان بهداشت و درمان به مراسم اربعین بوده است. باید توجه کرد که امسال افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی را در بعضی منابع مان تولید کردیم. در عین حال خون و فرآورده های خونی لازم هم با همکاری سازمان انتقال خون تدارک دیده شده و ذخیره و اعزام شده و در مرزها دپو می شوند.

کولیوند با بیان این که در مرزها هم بیمارستان صحرایی و هم بیمارستان CBRNE مستقر شده است، اظهار داشت: بیمارستان های CBRNE را تولید کردیم تا آمادگی لازم را در برابر حملات احتمالی تروریستی را داشته باشیم. همینطور در مرز، درمانگاه های سیار حضور دارند و در تمام محورها ۱۷ هزار نیروی فوریت پزشکی مراقب سلامت زائران هستند. همینطور طی تفاهمی که با وزارت بهداشت کشور عراق منعقد کرده ایم، نیروهای بهداشتی ما در قالب یک کارگروه مشترک با کشور عراق عرضه خدمت می کنند و بر همه موکب ها نظارت دارند تا مشکل و بیماری خاصی تولید نشود.

سرپرست سازمان اورژانس کشور با بیان این که دارو و تجهیزات پزشکی به اندازه کافی تدارک دیده شده، اظهار داشت: بخشی از این دارو و تجهیزات به کشور عراق اعزام شده و بخشی از آنها هم در دانشگاه های علوم پزشکی و نقاط مرزی انبار شده اند. در عین حال ظرفیت های بیمارستان های ثابت مرزی را هم افزایش دادیم و فعالیت بخش هایی چون ICU و CCU بیشتر می گردد. در عین حال پزشکان متخصص و پرستاران هم به صورت داوطلبانه و بی هیچ چشم داشتی به نواحی مرزی اعزام شده اند تا به مردم خدمت رسانی کنند و خدمات اصلی تخصصی و فوق تخصصی را برای همه زائران ارائه نمایند.

وی با بیان این که نظارت بر تهیه، پخت و توزیع غذا توسط متخصصین بهداشت محیط با دقت صورت خواهد گرفت، اضافه کرد: امسال ما همه موکب داران را از نظر مسائل سلامتی و رعایت بهداشت و پیشگیری های لازم آموزش داده ایم و امیدواریم بتوانیم با این اقدامات خدمات مان را ارتقاء دهیم.

به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، سرپرست سازمان اورژانس کشور در حاشیه این مراسم با حضور در جمع خبرنگاران هم اظهار داشت: در طول کلیه محورهای مواصلاتی مرزهای شرقی و غربی به فاصله هر ۴۰ کیلومتر عوامل اورژانس و آمبولانس حضور دارند، اما از مرز شرقی اصلی مسافت میان آمبولانس ها کمتر می گردد. بعنوان مثال از ایلام تا مرز مهران در هر پنج کیلومتر یک آمبولانس و در هر ۱۵ کیلومتر یک اتوبوس آمبولانس مستقر است. در عین حال درمانگاه هایمان هم در نقطه صفر مرزی مستقر شدند و بیمارستان های سیار هم پیش بینی کرده ایم.

وی اضافه کرد: در عین حال با هماهنگی معاونت درمان و نیروهای مسلح و سپاه پاسداران و ارتش، بیمارستان ویژه تهدیدات بیوتروریست مستقر شده که در فاصله پنج تا شش کیلومتری از مرز قرار دارند.

کولیوند با بیان این که اگر در سال قبل چنین برنامه ریزی هایی را برای ایام اربعین نداشتیم، نمی توانستیم در زلزله کرمانشاه آنقدر موفق عمل نماییم، اظهار داشت: هم اکنون هم آمادگی مان خیلی خوب است. شش بالگرد را در مرز عراق مستقر کردیم تا در صورت نیاز بتوانیم آنها را به این کشور اعزام نماییم. همینطور دو بیمارستان هوایی کامل پیش بینی شده است و هماهنگ کردیم تا آمبولانس ها و اتوبوس آمبولانس ها بتوانند در داخل کشور عراق با مجوز قانونی بین کربلا، نجف، کاظمین و سامرا رفت و آمد داشته باشند.

سرپرست سازمان اورژانس کشور همینطور اظهار نمود: یکسری تجهیزات آزمایشگاهی رپید را هم به عراق اعزام می نماییم تا اقدامات بهتری در جهت تشخیص و درمان بیماری ها صورت گیرد. باید توجه کرد که در اربعین حسینی ۱۷ هزار نیروی فوریت های پزشکی و ۹۰۰۰ تیم درمانی که تعدادی از آنها متخصص و فوق تخصص هستند در مناطق مرزی حضور می یابند و علاوه بر خدمت رسانی به زائران به بیماران آن شهرها هم خدمت عرضه می دهند.

وی تصریح کرد: خدمات ما تا زمانی که زائران بازگردند ادامه دارد. در عین حال بیمارستان های ثابت ما بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش ظرفیت اعم از تخت و تجهیزات پزشکی داشتند و هماهنگی کاملی با دولت عراق داریم.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.