رئیس سازمان غذا و دارو مطرح کرد؛ فراخوان طرح های تحقیقاتی حلال، توجه به مباحث فقهی

یسکافه: معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، از فراخوان طرح های تحقیقاتی در حوزه سلامت، طهارت، حلیت و حرمت فرآورده های سلامت محور اطلاع داد.

غلامرضا اصغری در گفتگو با خبرنگار مهر، به فراخوان طرح های تحقیقاتی اشاره نمود و اظهار داشت: مرکز تحقیقات حلال جمهوری اسلامی ایران در جهت ارتقای بهداشت و سلامت، حلیت و حرمت مواد و فرآورده های دارویی، غذایی، آشامیدنی، آرایشی و ملزومات پزشکی مورد مصرف و با عنایت به تنوع روز افزون تولید و فرآوری مواد و فرآورده های سلامت محور، از تمامی موسسات تحقیقاتی و پژوهشی مراکز آموزش عالی، متخصصین و پژوهشگران دعوت می کند پیشنهادات و طرح های خویش را به مرکز تحقیقات حلال ارسال نمایند.
وی اضافه کرد: بهداشت و سلامت در تولید فرآوری محصول سلامت، حلیت و حرمت در تولید و فرآوری محصولات سلامت، روش های شناسایی و تعیین مقدار اجزای متشکله مواد و فرآورده های سلامت و همینطور چگونگی بازرسی و ارزیابی و مراحل آن در فرآیند و نظام سلامت و حلیت فرآورده ها و خدمات از موضوعات مورد توجه در این فراخوان است.
اصغری افزود: تجارب کشورها و فرآیند صدور گواهی در زمینه حلیت و حرمت فرآورده های سلامت و همینطور حلیت و حرمت در مواد و فرآورده های اصلاح ژنتیک شده و بررسی اثرات مواد بر سلامت با روش های مختلف و حلیت و حرمت در افزودنی های بکار رفته در فرآورده های سلامت از دیگر موضوعات و محورهای فراخوان است.
رئیس سازمان غذا و دارو به مبحث اقتصاد سلامت، حلال و همینطور مباحث فقهی در حوزه طهارت، حلیت و حرمت فرآورده ها و خدمات سلامت اشاره نمود و اظهار داشت: همکاران محقق، اعضای هیات علمی سازمان ها و دانشگاه های تحت نظارت، پیشنهادات و پروپوزال های تحقیقاتی خویش را همراه با مستندات به مرکز تحقیقات حلال ارسال نمایند.

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.