۴ نشانه بالا بودن قند خون

یسکافه ۴ نشانه بالا بودن قند خون

به گزارش یسکافه به نقل از ایسنا، بالا بودن قند خون یک تغییر متابولیکی نگران کننده است و لازم است بیمار به سرعت تحت درمان قرار گیرد.

درصورتیکه برای مدت زمان طولانی جهت کاهش قند خون اقدامی نشود امکان دارد به اعصاب و اندام های بدن صدمه جدی وارد شود.

سایت مدیکال دیلی در مطلبی در این باره منتشر کرد: همچون علائم و نشانه های مهم بالا بودن قند خون می توان به موارد زیر اشاره کرد:

از دست دادن آب بدن

احساس خشکی در دهان و تشنگی بیش از اندازه معمول می تواند نشانه از دست دادن آب بدن ناشی از بالا بودن قند خون باشد. همینطور به علت وجود قند مازاد در خون، بدن تلاش می کند با استفاده از ادرار مقدار اضافی از مواد قندی را دفع کند که عارضه جانبی آن از دست رفتن مقدار زیادی از آب بدن است.

کاهش ناگهانی وزن

گلوکز موجود در خون با کمک انسولین به انرژی تبدیل می گردد. درصورتیکه بدن میزان کافی انسولین ترشح نکند، گلوگز در خون باقی می ماند. در نتیجه، به منظور تامین انرژی، بدن مجبور به سوزاندن چربی و ماهیچه ها می گردد. بنابراین، زمانی که بدون هیچ دلیلی مقدار قابل توجهی از وزن بدن کاهش پیدا کند لازم است سطح قند خون اندازه گیری شود.

احساس خستگی و درد

احساس خستگی فاکتور پیچیده ای است که می تواند نشان دهنده بالا و پایین بودن سطح قند خون باشد. در بعضی مواقع احساس خستگی مداوم با درد در شکم، بی حسی و گزگز شدن انگشت ها همراه می باشد. همینطور پوست با علائم خشکی، ترکیدگی و احساس خارش دچار حساسیت می گردد.

تاری دید

تاری دید می تواند یکی از نشانه های رتینوپاتی دیابتی باشد. این عارضه با ورم عروق خونی در شبکیه شناخته می گردد که از بالا بودن سطح قند خون ناشی می گردد. امکان مبتلا شدن به این عارضه در تمامی مبتلایان به دیابت نوع یک و دو وجود دارد و بنابراین حداقل یک بار در سال رجوع به چشم پزشک به این بیماران سفارش می گردد.

برچسب ها:, ,

نظری بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.