توصیه متخصصان؛ تغییر رژیم غذایی به مقابله با یبوست کمک می نماید

به گزارش یسکافه معمولا یبوست زمانی روی می دهد که فرد کمتر از سه بار در هفته دفع مدفوع داشته باشد.
به گزارش یسکافه به نقل از مهر، در هنگام یبوست حرکات روده ای کم، نامنظم و به سختی انجام می گیرد و در نتیجه روده از مواد زائدی که در نتیجه عمل هضم ایجاد می شوند، تخلیه نمی گردد. تورم مفاصل، بوی بد دهان و تنفس بدبو، ناراحتی های معده نظیر ترش کردن و سوزش معده، و تجمع سموم در بدن همچون نشانه هایی از یبوست هستند. طبق اعلام مؤسسه ملی سلامت آمریکا، تغییر در نوع خوراکی ها و نوشیدنی ها می تواند باعث تسکین یبوست شود. طبق سفارش این مؤسسه، گنجاندن مواد خوراکی سرشار از فیبر در رژیم غذایی نخستین و بهترین نقطه شروع خواهد بود. طبق اعلام این مؤسسه، بهترین منابع حاوی فیبر عبارتند از: – غلات کامل – حبوبات – میوه و سبزیجات – مغزیجات آجیلی همینطور متخصصان نوشیدن زیاد آب را برای کاهش یبوست سفارش می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.